فروش بیت کوین توسط ماینرها؛ زنگ خطر اصلاح قیمت!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

بیت کوین (BTC) با مقاومت قابل توجهی در سطح قیمتی ۴۴۰۰۰ دلار مواجه شده است. اکنون با پایان سال ۲۰۲۳، ماینرهای شبکه بیت کوین، دارایی‌های BTC خود را بسیار کاهش داده‌اند که با افزایش ۶۰ درصدی شاخص جریان ماینر به صرافی (Miner to Exchange Flow) بر میانگین متحرک ۳۰ روزه، به تصویر کشیده شده است.

در واقع، این شاخص مقدار بیت کوینی را که توسط ماینرها به صرافی‌ها واریز می‌شود، اندازه‌گیری می‌کند. هنگامی که این شاخص افزایش می‌یابد، ماینرها بیشتر دارایی‌های بیت کوینی خود را می‌فروشند که می‌تواند نشان دهد احساسات ماینرها به قیمت بیت کوین نزولی است.

همچنین، شاخص ذخایر ماینرها (Miner Reserve) که تعداد BTCهای نگهداری‌شده در کیف پول وابسته به آنها را اندازه‌گیری می‌کند، خروج مقدار زیادی بیت کوین از کیف پول‌ها را تأیید کرد.

Ramzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!

شروع

طبق داده‌های کریپتوکوانت (CryptoQuant)، در ۳۰ روز گذشته، شاخص ذخایر ماینرها ۱ درصد کاهش یافته است.what-bitcoins-2024-predictions-say-about-the-king-coins-priceاگرچه فروش بیت کوین توسط ماینرها زنگ خطری برای سرمایه‌گذاران و معامله‌گران است، اما داده‌های درون‌زنجیره‌ای دیگر هم مشکلاتی را در مسیر آتی BTC نشان می‌‌دهند.

به گفته سیموانا دی، تحلیلگر کریپتوکوانت، افزایش شاخص تراکنش‌های خروجی خرج‌نشده (UTXO) بیت کوین، آن را در معرض ریسک اصلاح شدید قیمتی در سال ۲۰۲۴ قرار می‌دهد.

تراکنش‌های خروجی خرج‌نشده BTC، به مقدار بیت کوینی اشاره دارد که پس از تکمیل تراکنش، در آدرس کیف پول باقی می‌ماند. اگر قیمت فعلی BTC در بازار بالاتر از قیمتی باشد که UTXO در آن ایجاد شده است، یک UTXO در سود تلقی می‌شود. اکنون میزان سودآور بودن UTXOهای بیت کوین اندکی کاهش یافته و نزدیک به ۸۷ درصد رسیده است.

این موضوع نشان می‌دهد که علی‌رغم سودهای تحقق‌نیافته، بسیاری از دارندگان بیت کوین دارایی‌های خود را نفروخته‌اند. جالب است آخرین باری که این معیار نزدیک به چنین سطوح بالایی قرار داشت و ۹۵ درصد UTXOها در سود بودند، سرمایه‌گذاران بازاری صعودی را در سال ۲۰۲۱ تجربه می‌کردند.

در صفحه قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال می‌توانید قیمت همه توکن‌ها و رمزارزها را به صورت زنده و لحظه‌ای مشاهده کنید.
منبع ای‌ام‌بی‌کریپتو

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments