درگیری داخلی در جامعه بیت کوین؛ پروژه محبوب اوردینالز حذف می‌شود؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه

اظهارات اخیر لوک دشیر (Luke Dashjr)، یکی از توسعه‌دهندگان بیت کوین کور (Bitcoin Core)، جامعه بیت کوین را آشفته کرده و ممکن است به یک درگیری داخلی شدید تبدیل شود.

این توسعه‌دهنده یک آسیب‌پذیری در بیت ‌کوین کور را فاش کرده که توسط کتیبه‌های پروتکل اوردینالز مورد سوءاستفاده قرار گرفته است.

این کتیبه‌ها اساساً ابرداده‌هایی هستند که به ساتوشی‌های بیت‌ کوین اضافه شده و آنها را به شکلی از دارایی‌های دیجیتال و NFTمانند در بلاکچین تبدیل می‌کنند. افشاگری دشیر منجر به افزایش فشارها برای محدود کردن چنین اقداماتی شده و باعث بحث و تفرقه در جامعه شده است.

Ramzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!

شروع

به گفته این توسعه‌دهنده، کتیبه‌ها از فضای بلاک برای پیوست کردن داده‌های اضافی به تراکنش‌ها استفاده کرده‌اند، که احتمالاً با پنهان کردن داده‌ها به عنوان کد برنامه، محدودیت‌های تعیین‌شده از سال ۲۰۱۳ را دور می‌زنند. اگرچه نسخه Bitcoin Knots v25.1 این مشکل را برطرف کرده، اما این مشکل هنوز در بیت کوین کور وجود دارد و انتظار می‌رود سال آینده در نسخه ۲۷ برطرف شود.

وقتی از دشیر پرسیده شد که آیا اوردینالز و توکن‌های BRC-20 با رفع این آسیب‌پذیری متوقف می‌شوند، او این موضوع را تأیید کرد، ولی افزود که کتیبه‌های موجود باقی خواهند ماند.

مناقشه در استفاده از فضای بلاک برای اهدافی غیر از تراکنش‌های مالی نهفته است، که بسیاری از کارشناسان معتقدند هدف اصلی بیت کوین به عنوان یک ارز و ذخیره ارزش را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

طبق گزارش‎ها، شبکه بیت کوین در چند روز گذشته به دلیل کتیبه‌ها و ضرب توکن‌های BRC-20 شاهد ازدحام شدید بوده است. به گزارش mempool.space، در حال حاضر بیش از ۲۷۵ هزار تراکنش تاییدنشده وجود دارد و میانگین کارمزد تراکنش‌های با اولویت متوسط از ۱٫۵ دلار به حدود ۱۴ دلار افزایش یافته است.

در صفحه قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال می‌توانید قیمت همه توکن‌ها و رمزارزها را به صورت زنده و لحظه‌ای مشاهده کنید.
منبع یوتودِی

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments