هشدار پلیس فتا در مورد جرایم سایبری رایج در حوزه رمزارزها!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

رئیس پلیس فتای پایتخت به تازگی درباره تبلیغات موسسات کاریابی غیرمجاز برای تبدیل رمزارز‌ها هشدار داده است.

او اظهار کرده که بیشترین پرونده‌هایی که به پلیس فتای تهران بزرگ ارجاع داده می‌شوند، مربوط به جرایم اقتصادی، بانکداری الکترونیک و حوزه رمزارزها هستند.

سرهنگ داود معظمی گودرزی، رئیس پلیس فتای تهران، می‌گوید که جرایم حوزه رمزارز‌ها، اگرچه از نظر تعداد نسبت به جرایم اقتصادی و بانکداری الکترونیک کمتر است، اما از نظر مبلغ، ارزش بیشتری دارند.

Ramzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!

شروع

وی همچنین به اهمیت این نکته اشاره کرد که قربانیان این جرایم ممکن است کل سرمایه زندگی خود را در یک معامله از دست بدهند.

سرهنگ گودرزی بیان کرد که در حوزه جرایم رمزارز‌ها موارد مختلفی وجود دارد، از جمله صرافی‌های غیرمجاز که به صورت نظام‌مند فعالیت می‌کنند و تبلیغات گسترده‌ای در فضای مجازی دارند.

او افزود که افرادی که سرمایه‌های سرگردانی دارند و به دنبال سرمایه‌گذاری‌های زودبازده هستند، ممکن است در دام این کلاهبرداران سایبری بیفتند.

وی در ادامه توضیح داد که برخی از کلاهبرداران در این حوزه به دنبال پول‌شویی هستند و می‌کوشند وجوهی که از طریق روش‌های دیگر به دست آورده‌اند را به رمزارز تبدیل کنند.

در این روش، آنها از جوانانی که به دنبال کار هستند، مدارکی درخواست می‌کنند یا از آنها می‌خواهند تا در صرافی‌های آنلاین حساب کاربری ایجاد کنند. این افراد به آنها توضیح می‌دهند که کار خاصی نیاز نیست انجام دهند و فقط باید وجوه را به رمزارز تبدیل کنند.

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ همچنین افزود که بسیاری از افرادی که قربانی این کلاهبرداران می‌شوند، از وجود زنجیره جرایم سایبری خبر ندارند و فکر می‌کنند که کاری آبرومندانه انجام می‌دهند.

او همچنین به اهمیت گزارش دادن این نوع جرایم توسط شهروندان تاکید کرد و از آنان خواست که در صورت مشاهده فعالیت‌های مشکوک، به مراجع انتظامی اطلاع دهند.

در صفحه قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال می‌توانید قیمت همه توکن‌ها و رمزارزها را به صورت زنده و لحظه‌ای مشاهده کنید.
منبع خبرگزاری باشگاه خبرنگاران

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments