۱۵۹ هزار حمله برای هک کردن این صرافی! هکرها به دنبال چه هستند؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گفته‌ دونامو (Dunamu)، یک شرکت بزرگ فین‌تک که صرافی رمزارزی آپ‌بیت (Upbit) در کره‌جنوبی را اداره می‌کند، این صرافی در نیمه اول سال ۲۰۲۳ با بیش از ۱۵۹,۰۰۰ حمله هکری مواجه شد.

این رقم نشان‌دهنده افزایش ۱۱۷ درصدی نسبت به دوره مشابه در سال ۲۰۲۲ و افزایش شگفت‌انگیز ۱۸۰۰ درصدی نسبت به نیمه اول سال ۲۰۲۰ است.

آپ‌بیت یکی از بزرگترین صرافی‌های ارز دیجیتال در کره‌جنوبی است و حجم معاملات ۲۴ ساعته آن حدود ۱.۲ میلیارد دلار است.

Ramzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!

شروع

به منظور افزایش امنیت، صرافی آپ‌بیت نسبت وجوه ذخیره شده در کیف پول‌های سرد را به ۷۰ درصد افزایش داد. کیف پول‌های سرد به عنوان روشی امن‌تر معرفی می‌شوند؛ زیرا کلیدهای خصوصی را به صورت آفلاین در دستگاه‌های خارجی ذخیره می‌کنند.

در مقابل، کیف پول‌های گرم آنلاین هستند و بیشتر در معرض خطرات مرتبط با هک قرار دارند.

اگرچه آپ‌بیت در سال ۲۰۱۹ مورد سوءاستفاده‌ای به ارزش ۵۰ میلیون دلار قرار گرفت، اما از آن زمان تا کنون هیچ نقض امنیتی را تجربه نکرده است.

مقامات کره‌جنوبی روند رو به افزایش هک و سوءاستفاده از ارزهای دیجیتال را تایید کردند و از دولت خواستند تا اقدامات بیشتری را در زمینه امنیت سایبری و نظارت بر مبادلات دارایی‌های دیجیتال انجام دهد.

سایر صرافی‌های ارزهای دیجیتال مانند کوینکس و صرافی HTX (هوبی سابق) نیز در ماه سپتامبر با حملات هکری قابل توجهی روبرو شدند که به ترتیب منجر به ضررهایی به مبلغ ۷۰ میلیون دلار و ۷.۹ میلیون دلار شد.

در صفحه قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال می‌توانید قیمت همه توکن‌ها و رمزارزها را به صورت زنده و لحظه‌ای مشاهده کنید.
منبع کوین تلگراف

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments