روز خونین بازار رمزارزها؛ علت ریزش دوباره قیمت‌ها چیست؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه

ریزش شدید اخیر در بازار ارزهای دیجیتال باعث نگرانی و گمانه‌زنی در میان معامله‌گران در مورد تشدید احتمالی این ریزش شده است. در این میان، افت ارزهای دیجیتال مانند بیت ‌کوین و اتریوم که هر کدام بیش از 1 درصد سقوط کردند، قابل توجه بود.

توکن‌های حوزه دیفای نیز با کاهش قابل‌ توجهی روبرو شدند که منجر به لیکوییدیشن معاملات به ارزش تقریبی 140 میلیون دلار در 24 ساعت گذشته شد.

بزرگترین لیکوییدیشن، به ارزش 2.34 میلیون دلار، برای جفت‌ارز معاملاتی ETHUSDT در بایننس رخ داد. ارزهای دیجیتال دیگر مانند دوج کوین، لایت کوین، ریپل، سولانا و شیبا اینو هم در همان بازه 24 ساعته، لیکوییدیشن قابل توجهی را تجربه کردند.

Ramzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!

شروع

اعلامیه جدید بایننس، مبنی بر توقف سرویس خرید و فروش خود، بایننس کانکت (Binance Connect)، تنها پس از گذشت یک سال از راه‌اندازی آن، باعث نگرانی و عدم اطمینان در میان معامله‌گران شده است.

انتشار قریب‌الوقوع صورت‌جلسه نشست پولی فدرال رزرو برای ماه ژوئیه نیز که بینشی را در مورد مسیر آتی تغییرات نرخ بهره توسط این بانک مرکزی ارائه می‌دهد، عنصر عدم اطمینان را به بازار اضافه کرده است. در این میان، معامله‌گران امیدوارند که یک رویکرد انبساطی بتواند به طور بالقوه رشدی مثبت را به بازارها بازگرداند.

علاوه بر این، تصمیم ایلان ماسک برای توقف XPro (TweetDeck) به عنوان یک سرویس رایگان، همراه با انتشار شبکه اصلی شیباریوم و مشکلات فنی گزارش‌شده در آن، به احساسات محتاطانه در بازار کمک کرده است. نگرانی از تضعیف اقتصاد چین و کاهش 1 درصدی شاخص‌های بورس ایالات متحده نیز در شکل‌گیری احساسات بازار نقش داشته است.

برخی از تحلیلگران، از جمله رکت کپیتال و مایکل ون ده پوپه، افت بیشتری را برای بازار ارزهای دیجیتال پیش‌بینی کرده‌اند. علاوه بر افت قیمت بیت کوین و اتریوم، آلت کوین‌هایی مانند ریپل، دوج، سولانا، متیک و شیبا با کاهش شدیدتر حدودا 5 درصدی مواجه شدند که ناشی از احساسات منفی قبل از انتشار صورت‌جلسه فدرال رزرو بود.

در صفحه قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال می‌توانید قیمت همه توکن‌ها و رمزارزها را به صورت زنده و لحظه‌ای مشاهده کنید.
منبع کوین گیپ

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

23 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رأی
Inline Feedbacks
View all comments

ارز دیجیتال یعنی صرافی با کم ارائه کردن توکن باعث رشد حبابی قیمت میشه وبعد تونقطه اوج انقدری عرضه میکنه که قیمت بشکنه وپول مردم وبخوره وبعد ریزش تاجایی که دلش میخواد بعضی ها سود میکنند ولی اکثرا ضرر میدن
قمار بهتره چون یک شبه بدبخت میشی ومیری پی بخت خودت
این ارز ذره ذره تا استخوانهای بچه هات ومیخوره
من خودم داخلش هستم فقط چون ضرر کردم به امیدروزهای خوب

من نمیدونم این ایلان ماسک چی میخواد ار سرمایه‌گذاران بازار ارزهای دیجیتال

اسان ترین و راحت ترین و سریع ترین راه برای از دست دادن سرمایه . فقط ارز دیجیتال

اگر بناس دیگران ضرر بدهند ما سود کنیم یابلعکس لعنت به این سیستم کثیف دقیقا مثل گلدکوئست یسری از باخت یسری سود میکردند و کجاش قشنگ بود برای افراد تبلیغات توسط دون پایه های که کمی سود کردند وبه آموزش میپرداختند پکیج فروشها که فروش آموزش پول در میاورند نه خرید چون وجودشو ندارند.

احتمالا حداکثر تا کانال ۲۴ هزار پایین بیاد که زمان مناسبیه برای خرید ولی بهرحال صعود اصلیش از پاییز ۴۰۳ شروع میشه

بیت کوین صد در صد نه هزار درصد میگم . قیمت ۱۲۰۰۰ را خواهد دید. و بعد از ان شاهد ۷۰۰۰ دلاری. فقط صبر بکنید خواهیم دید

برای من که فرقی،نمیکنه خدارو شکر دیروز و دیشب با پوزیشن شورت که باز کرده بودم از نقطه ورود تا زمان خروجم حدودا ۳۵۰ درصد با اهرم ۱۰۰در بیتکوین سود گرفتم و اگر نمیترسیدم تا ۵۰۰درصد با اهرم سود گیرم میومد. البته من با۲۲هزار دلار تو پوزیشن بودم و یه مقدار خوف،داشتم.

آینده برای ماست، همون بهتر که خیلی ها از این بازار برن، جا برای ما بازتر میشه

ریزش مرگ باری هست در ارزها چقدر ضرر.

بزرگوار . ضرر های ارز دیجیتال انتها ندارد . یک لجن زاری بیش نیست

سلام
خیلی از معاملات میتونن ب ما سودهای هنگفتی بدن، مثل تولید و فروش مشروبات الکلی تولید و فروش مواد مخدر استخراج و جستجوی گنج قماربازی و شرط‌بندی استخراج و خرید و فروش ارزهای دیجیتال. گرچه اغلب این کارها در بیشتر کشورها منع قانونی و اخلاقی دارند ( و دقیقا ب همین دلیل هم هست ک افراد بسیار کمی سمت این کارها می‌روند، و بقول معروف دست توی این کارها کمه و در نتیجه سودش هم بالاس)
ولی چرا باید کاری کنیم ک ن تنها هم ب خودمون و جامعه‌مون نفعی نمیرسه، بلکه طبق آمار، زیانش هم بیشتره؟
شما چند نفر رو می‌شناسید ک در این بازار وارد شدن و تمام سرمایه یا لااقل بخشی از سرمایه‌شون رو از دست دادن (گرچه اغلب اینجور افراد، سکوت می‌کنند و از ترس آبروریزی چیزی نمیگن)
و در مقابل چند نفر رو می‌شناسید ک برنده شدن و لااقل بعد از چندین شکست یک موفقیت قابل قبول داشتن ک هزینه‌های گذشته خودشون رو جبران کردند؟ ( البته اغلب این افراد چنان با آب و تاب داستان آن موفقیت را در بوق و کرنا می‌کنند ک کسی نداند فکر می‌کند ک طرف خدای این بازار است) کسی ک وارد این بازار میشه داره پول و سرمایه رو از بازار ایران خارج و دو دستی تقدیم یک کشور دیگه میکنه بعد میگن چرا ما پیشرفت نمیکنیم برای موفقیت یک کشور باید تک تک ما هر اندازه ک میتونیم همت کنیم، تلاش کنیم و از خودگذشتگی داشته باشیم باید مثل چین، این تبدیل ب یک فرهنگ بشه و رسانه در این راه نقش کلیدی داره دست در دست هم دهیم ب مهر تا ک میهن خویش کنیم آباد

آخرین ویرایش 8 ماه پیش توسط پیر مرد ایرانی

حرفای صد سال پیش رو میزنی پیرمرد چند نفر رو خودم میشناسم با چند میلیون وارد بازار شدن میلیاردر خارج شدن فقط باید بلد باشی و از اون مهمتر دندون طمع روبکنی اینایی که ضرر کردن همشون طمعکارای زیاندیده بازار بورس بودن تو سود بوون ولی طمع‌کردن خارج نشدن

آخرین ویرایش 8 ماه پیش توسط A.F.Z

چشم میریم تو بورس تا جیب امثال شما و آقایان رو پر کنیم

دوست عزیز از طریق خریدوفروش ارزهای دیجیتال نه تنها پولی از کشور خارج نمیشه بلکه پول کلانی هم وارد کشور میشه و بخاطر غیرمتمرکز بودن این تجارت ،براحتی میشه با تحریمها مقابله کرد ولی متاسفانه عدم درک و نگرش صحیح سیاستمداران نسبت به این موضوع باعث شده با فیلترینگ کیف پولهای نرم افزاری مثل تراست والت، پنکیک سواپ چوب لای چرخ بگذارد و از ورود میلیونها دلار به کشور جلوگیری نماید چون اگر ما بتوانیم براحتی خریدوفروش کنیم بدون نیاز به فیلترشکن، آنوقت سود حاصله وارد کشور شده و در همین کشور هزینه خاهدشد سیاستی که باعث شده کشور روسیه در مقابل تحریمها ایستادگی نماید. دوستان ما چه بخاهیم و چه نخاهیم باید قبول کنیم که دنیا داره به سمتی میره تا پولهای کاغذی را از چرخه حذف و ارزهای دیجیتال را جایگزین کنه و هرکشوری این موضوع را زودتر درک کنه درآینده قدرتمندتر خاهد شد و درخصوص اُفت قیمت هم لازمه بگم هر بالایی یک پایینی دارد و هر پایینی بعدش سربالا خاهد شد و هر شبی بعدش روز می آید و این طبیعت هر بازاری هست تاجران موفق کسانی هستند که در قیمتهای پایین میخرند و در قیمتهای بالا میفروشند پس نگران اُفت قیمت نباشید.

با این وضعی که داره پیش میره خیلی از سرمایه گذارها واسه ارز دیجیتال دیگه سرمایشون رو به باد نمیدن و نمیان.

واقعا مرگ برآمریکا که باهمه چیز بازی می‌کند وباعث بدبختی مردم می‌شود.خودش ارزدیجیتال راحمایت می‌کند وبعد زیرش میزند

علت قانع کننده ای نبود جز دستکاری بازار

بزرگواران ارز دیجیتال فقط مافیایی و دستکاری میشه

به اعتقاد من بازار ارزهای دیجیتال روند سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۷ را بزودی آغاز میکند.دقیقا بعد از رکود و ریزشهای متعدد در سال ۲۰۱۵ ،شاهد رشد قابل توجه ارزهای دیجیتال در امسال بودیم.به اعتقاد من تا یک هفته دیگر ما شاهد آغاز دور صعودی ارزهای دیجیتال خواهیم بود.

آخرین ویرایش 8 ماه پیش توسط علی فتاحی

دوست گرامی سلام
دوران طلایی ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۷ که باعث یک جهش عجیب و غریب در رمزارزها شد دیگر به هیچ عنوان تکرار نخواهد شد چرا که از یک طرف هزینه های تولید رمزارز باعث عدم سرمایه ریزی در این بازار شده و از طرف دیگر عدم استقبال عمومی نسبت به رمزارزها در بهترین حالت یک رکود طولانی را رقم می‌زند مگر اینکه تنی چند از فعالان سیلیکون ولی دست به ابتکار و همراهی با فعالان این بخش را بزنند و همچون چند سال قبل که مالک تسلا امکان معامله این خودرو با بیت کویین را فراهم و بسرعت مقدمات افزایش آنرا ایجاد کرد اما این روزها دائما اخبار منف مخالفت بانک مرکزی آمریکا ناخواسته این بازار را بیش از پیش دچار بازگشت به عقب خواهد نمود

فکر کنم تو راست بگی واقعا همین طور میشه

دقیقا مثل بورس ایران

یعنی امیدی هست برای صعودی شدن فعلا که نزولی شده دلاردوباره.