هشدار انگلیس درباره خطرات هوش مصنوعی!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

مشاور کارگروه هوش مصنوعی نخست وزیر بریتانیا گفت که انسان‌ها تقریباً دو سال فرصت دارند تا هوش مصنوعی را قبل از اینکه بیش از حد قدرتمند شود کنترل و تنظیم کنند.
مت کلیفورد که به عنوان رئیس آژانس تحقیقات و اختراعات پیشرفته دولتی (ARIA) نیز فعالیت می‌کند، در مصاحبه با یک رسانه محلی بریتانیا تأکید کرد که سیستم‌های کنونی “با سرعت فزاینده‌ای توانمندتر می‌شوند.”
وی ادامه داد که اگر مسئولان ایمنی و مقررات را حالا در نظر نگیرند، تا دو سال دیگر سیستم‌ها «بسیار قدرتمند» خواهند شد.
کلیفورد در مورد هوش مصنوعی هشدار داد که “انواع مختلفی از خطرات” وجود دارد، چه در کوتاه‌مدت و چه در دراز‌مدت، که او آن را “بسیار ترسناک” خواند.
این مصاحبه پس از نامه سرگشاده مرکز ایمنی هوش مصنوعی، منتشر شد. در آن نامه گفته شده بود که هوش مصنوعی باید به عنوان یک تهدید وجودی مشابه با تهدیدات ناشی از سلاح‌های هسته‌ای و بیماری‌های همه‌گیر در نظر گرفته شود.

Ramzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!

شروع

به گفته کلیفورد، تمرکز اصلی تنظیم‌کننده‌ها و توسعه‌دهندگان باید بر درک نحوه کنترل مدل‌ها و سپس اجرای مقررات در مقیاس جهانی باشد.
کلیفورد گفت که در حال حاضر بزرگ‌ترین ترس او عدم درک این است که چرا مدل‌های هوش مصنوعی اینگونه رفتار می‌کنند.
افرادی که در حال ساختن قوی‌ترین سیستم‌ها هستند، آزادانه اعتراف می‌کنند که دقیقاً نمی‌دانند سیستم‌های هوش مصنوعی چگونه رفتارهایی را از خود نشان می‌دهند.
کلیفورد تأکید کرد که بسیاری از رهبران سازمان‌های سازنده هوش مصنوعی نیز موافق هستند که مدل‌های قدرتمند هوش مصنوعی باید قبل از استقرار تحت نوعی فرآیند ممیزی و ارزیابی قرار گیرند.
مقامات اتحادیه اروپا تا آنجا پیش رفتند که پیشنهاد کردند برای جلوگیری از انتشار اطلاعات نادرست، تمام محتوای تولیدشده توسط هوش مصنوعی برچسب‌گذاری شود.

در صفحه قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال می‌توانید قیمت همه توکن‌ها و رمزارزها را به صورت زنده و لحظه‌ای مشاهده کنید.
منبع کوین‌تلگراف

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments