مجلس خطاب به بانک‌ مرکزی: پروژه ریال دیجیتال متوقف شود!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

علی خضریان، سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس، در اظهارات جدید خود گفت که بر اساس قانون فعلی پولی و بانکی، ورود بانک مرکزی به پروژه ریال دیجیتال وجاهت قانونی ندارد.

Ramzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!

شروع

به گزارش رمزارز نیوز، خضریان در تشریح نشست این کمیسیون با موضوع بررسی طرز کار بانک مرکزی و وجاهت قانونی این مجموعه در اجرای پروژه ریال دیجیتال گفت:

بر اساس قانون پولی و بانکی، بانک مرکزی اجازه استفاده از ابزارهای مالی غیرفیزیکی را ندارد و تنها می‌تواند با درنظرگرفتن مصالح اقتصادی و پشتوانه لازم، اقدام به انتشار شکل فیزیکی انواع مسکوکات و اسکناس نماید.

وی افزود که، صرف‌نظر از اینکه آیا ورود به موضوع ریال دیجیتال از منظر اقتصادی و با درنظرگرفتن تهدیدات موجود، یک نیاز برای اقتصاد کشور است یا خیر، لازم است برای این امر قانون‌گذار یعنی مجلس شورای اسلامی در چارچوب طرح و یا لایحه اعلام نظر کند. در قانون پولی و بانکی موجود، هیچ جا چنین اجازه‌ای به بانک مرکزی برای ورود به موضوع ریال دیجیتال و یا انتشار پول غیرفیزیکی به هر نحوی داده نشده است؛ لذا، کمیسیون اصل نود برای این نکته تأکید نمود که لازم است بانک مرکزی ضمن توقف روند موجود درزمینهٔ ورود به عرصه ریال دیجیتال، مستندات قانونی در این زمینه را ارائه نماید.

در صفحه قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال می‌توانید قیمت همه توکن‌ها و رمزارزها را به صورت زنده و لحظه‌ای مشاهده کنید.
منبع ایسانا

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

3 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رأی
Inline Feedbacks
View all comments

با حرف کار درست نمیشه و مشکلات حل نمیشن مجلس تا بیاد بجنبه و فکری راجع به ارز دیجیتال کنه کشور دهها سال عقب میفته و مردم فقیر که از ارز ریال میتونستن کمی به مخارج زندگی شون کمک کنن باید با کم کاری نمایندگان مجلس و محافظه کار این ادم ها بدبختی فراوان بکشند

خیلی خوبه که جناب حضریان و سایر دوستان محترم در مجلس درخواست میکنند که اطلاعات کامل درباره ارز دیجیتال ریال رو داشته باشن چون پس از دریافت پی خواهند برد که ریال دیجیتال باعث میشه مردم با گوشی راحت پول انتقال بدن به هم و دیگه برای چاپ اسکناس و ساخت کارت بانکی هزینه و وقت صرف نمیشه و ایران میشه یکی از کشورهای مدرنی که هم به محیط زیست کمک میکنه و هم نوآوری برای صنعت انتقال پول میاره که میتونه الگو بشه برای سایر کشورها

حالا ریال چه ارزشی داره که رمز ارز ریال هم بیاد