صرافی‌های رمزارزی از طرف هوش مصنوعی تهدید می‌شوند!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

مدیر ارشد امنیت بایننس هشدار داده که فناوری Deepfake که به دست کلاهبرداران رمزارزی برای دور زدن احراز هویت مشتری (KYC) در صرافی‌های رمزارزی مانند Binance استفاده می‌شود، پیشرفت زیادی کرده‌ است.
دیپ‌فیک‌ها با استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی ساخته می‌شوند که از یادگیری ماشینی برای ایجاد صدا، تصاویر یا ویدیوهای شبیه به افراد استفاده می‌کنند.
جیمی سو، مدیر ارشد امنیت بایننس در گفت‌وگو با کوین تلگراف خبر داد که کلاهبردارانی که از این فناوری برای دور زدن فرآیندهای احراز هویت در این صرافی استفاده می‌کنند، در حال افزایش‌اند.
سو گفت که این ابزارها به گونه‌ای پیشرفته شده‌اند که حتی می‌توانند به درستی به دستورات صوتی‌ای که برای بررسی انسان بودن متقاضی طراحی شده‌اند، به درستی پاسخ دهند و این کار را به صورت زنده انجام می‌دهند.

Ramzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!

شروع

در فرآیند احراز هویت بعضی از اعتبارسنجی‌ها نیاز است که کاربر، به عنوان مثال، چشم چپ خود را بر هم بزند یا به سمت چپ یا راست یا به بالا یا پایین نگاه کند. دیپ‌فیک‌ها امروزه به قدری پیشرفته شده‌اند که در واقع این دستورات را اجرا می‌کنند.
با این حال، سو معتقد است که ویدیوهای تقلبی هنوز به حدی پیشرفت نکرده‌اند که بتوانند یک اپراتور انسان را فریب دهند.
سو در پاسخ به سؤالی درباره نحوه مبارزه با چنین حملاتی بیان داشت که، حل این مشکل بسیار دشوار است.
در آگوست 2022 نیز، پاتریک هیلمن، مدیر ارشد ارتباطات بایننس، هشدار داد که یک «تیم هک پیشرفته» از مصاحبه‌های خبری قبلی و حضورهای تلویزیونی او برای ایجاد نسخه‌ای «دیپ جعلی» استفاده کرده است.

در صفحه قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال می‌توانید قیمت همه توکن‌ها و رمزارزها را به صورت زنده و لحظه‌ای مشاهده کنید.
منبع کوین تلگراف

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments