هشدار کلاهبرداری رمزارزی در آگهی‌های شغلی!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

آژانس امنیت ملی ایالات متحده (FBI) در مورد آگهی‌های شغلی کلاهبرداری رمزارزی هشدار داده است. این آگهی‌ها، افراد را به کشورهای خارجی دعوت و سپس آنها را مجبور به فعالیت در شرکت‌های کلاهبرداری ارزهای دیجیتال می‌کنند. FBI اعلام کرده است که شهروندان آمریکایی و افرادی که در خارج از کشور زندگی می‌کنند یا به خارج از کشور سفر می‌کنند باید از آگهی‌های شغلی دروغین مرتبط با قاچاق نیروی کار آگاه و باخبر باشند.
در این آگهی‌ها، قربانیان بر خلاف میل خودشان نگه داشته شده، ترسیده و مجبور به شرکت در طرح‌های کلاهبرداری سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال بین‌المللی می‌شوند. FBI بیان کرده است که غالباً قربانیان از کشورهای آسیایی هدف قرار گرفته می‌شوند و فرصت‌های شغلی گسترده‌ای از جمله پشتیبانی فنی، خدمات ارتباط با مشتریان، مرکز تماس و تکنسین‌های سالن‌های زیبایی به آنها پیشنهاد می‌گردد. اما پس از ورود به یک کشور خارجی در دام نقشه‌های کلاهبرداری قرار می‌گیرند و جویندگان کار مجبور به شرکت در طرح‌های سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال می‌شوند.

Ramzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!

شروع

FBI  از قربانیان خواسته است که فعالیت خود را از طریق یک پورتال آنلاین گزارش کنند. این هشدار از طرف FBI در رابطه با آگهی‌های شغلی نادرست مرتبط با قاچاق نیروی کار در مجتمع‌های کلاهبرداری در آسیای جنوب شرقی صادر شده است.
همچنین، در سال‌های اخیر، FBI درگیر پرونده‌‌های مختلفی در حوزه کلاهبرداری ارزهای دیجیتال بوده است. در اول ماه می، دفتر فیلد دیترویت FBI به همراه پلیس ملی اوکراین، به صورت هماهنگ و با مجوز دادگاه، 9 دامنه سرویس مبادله ارزهای دیجیتال را بستند. این دامنه‌ها، به جریان سایبری در ارتکاب کلاهبرداری‌ها کمک می‌کردند.
همچنین، شرکت حسابرسی و امنیت کریپتو به نام CertiK، گزارشی را در مورد سوءاستفاده و کلاهبرداری‌های ارزهای دیجیتال در ماه آوریل منتشر کرد که مبلغ 103.7 میلیون دلار زیان را نشان می‌دهد. این مقدار زیان، نزدیک به نیمی از کل رمزارزهایی است که در سال 2023 بهره‌برداری می‌شوند.

در صفحه قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال می‌توانید قیمت همه توکن‌ها و رمزارزها را به صورت زنده و لحظه‌ای مشاهده کنید.
منبع کوین تلگراف

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments