توکن جدید شبکه دوج کوین به نفع DOGE است یا به ضرر آن؟

زمان مطالعه: 3 دقیقه

قیمت دوج کوین (DOGE) در 3 هفته گذشته بین محدوده 0.072 و 0.075 دلار یک روند جانبی را تجربه کرده است. اخیراً، به دلیل افزایش محبوبیت پروتکل Ordinals و استاندارد DRC-20، حجم معاملات دوج کوین (DOGE) به طور چشمگیری افزایش یافته است.

به گزارش رمزارز نیوز، در تاریخ 22 می، برای اولین بار در تاریخ، شبکه بلاکچین دوج کوین بیش از 1.3 میلیون تراکنش روزانه را ثبت کرد. اما داده‌های درون زنجیره‌ای نشان می‌دهند که این امر تأثیر چندانی در چشم‌انداز قیمت DOGE نداشته است و احتمال ادامه روند نزولی قیمت همچنان وجود دارد.

Ramzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!

شروع

نمودار زیر نشان می‌دهد که فعالیت شبکه دوج کوین 1400 درصد افزایش یافته و از 88,450 تراکنش در 14 می به 1.35 میلیون تراکنش ثبت‌شده در 22 می رسیده است. اما با این وجود، قیمت DOGE در این دوره بدون تغییر و در محدوده 0.073 دلار باقی مانده است.

توکن جدید شبکه دوج کوین به نفع DOGE است یا به ضرر آن؟

با بررسی اطلاعات گذشته این‌گونه نتیجه‌گیری می‌شود که هرگاه فعالیت معاملاتی در شبکه دوج کوین افزایش پایداری داشته باشد، این امر باعث افزایش قیمت نیز خواهد شد. بنابراین، عدم هماهنگی فعلی بین قیمت دوج کوین و تعداد معاملات انجام‌شده در شبکه که در تصویر بالا مشاهده می‌شود، باعث ایجاد نگرانی‌هایی شده است. این مورد می‌تواند بیانگر این موضوع باشد که تراکنش‌های جدید DRC-20 Ordinals در حقیقت فضای مهم و ارزشمند بلاک‌ها را اشغال می‌کنند، اما ارزش اقتصادی قابل‌توجهی را به شبکه اضافه نمی‌کنند.

انتقاد عمده‌ای که از سوی ‌مکسیمالیست‌های بیت کوین نسبت به پروتکل Ordinals مطرح شده، افزایش کارمزدهای شبکه است. به نظر می‌رسد که این پدیده در حال حاضر در شبکه دوج کوین نیز به وجود آمده است.

در بازه زمانی 10 تا 22 می، میانگین کارمزد تراکنش‌ها در شبکه دوج کوین سه برابر افزایش یافته است. هزینه تراکنش‌ها مجموع مبالغی است که کاربران برای انجام تراکنش‌ها در یک بلاکچین در یک بازه زمانی خاص پرداخت می‌کنند. وقتی کارمزد تراکنش‌ها افزایش می‌یابد، کاربران تمایل کمتری به انجام تراکنش‌ها خواهند داشت که این امر باعث کاهش فعالیت در شبکه شده و در نتیجه، باعث کاهش قیمت نیز می‌شود.

توکن جدید شبکه دوج کوین به نفع DOGE است یا به ضرر آن؟

در تأیید مطالبی که در بالا بیان شد، نمودار زیر نشان می‌دهد که تراکنش‌های بزرگ در شبکه دوج کوین حدوداً از تاریخ 13 می روند کاهشی داشته است. این موضوع مصادف با افزایش تراکنش‌های DRC-20 Ordinals است.

این مورد بیانگر آن است که سرمایه‌گذاران بزرگ و نهنگ‌ها در واکنش به ازدحام نسبی در شبکه دوج کوین و افزایش کارمزدها که ناشی از “Doginals” است، تراکنش‌های کمتری انجام می‌دهند.

توکن جدید شبکه دوج کوین به نفع DOGE است یا به ضرر آن؟

تراکنش‌ها و فعالیت‌های سرمایه‌گذاران بزرگ و نهنگ‌ها به دلیل فراهم کردن نقدینگی بسیار بالا برای چشم‌انداز قیمتی هر ارز دیجیتالی حیاتی هستند. از این رو، اگر شرایط فعلی بدون تغییر باقی بماند، احتمال اینکه قیمت DOGE در روزهای آینده وارد یک روند نزولی دیگر شود، وجود دارد.

براساس داده‌های قیمتی IntoTheBlock، احتمالاً خرس‌ها قصد دارند قیمت DOGE را به سمت 0.07 دلار کاهش دهند. اما 56,870 آدرسی که 853 میلیون DOGE را در این سطح خریداری کرده‌اند، احتمالاً پشتیبانی قابل‌توجهی را ارائه خواهند کرد.

اما اگر همانطور که پیش‌بینی می‌شود، این ناحیه حمایتی از دست برود، قیمت DOGE احتمالاً به سمت 0.062 دلار سقوط خواهد کرد.

در صفحه قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال می‌توانید قیمت همه توکن‌ها و رمزارزها را به صورت زنده و لحظه‌ای مشاهده کنید.
منبع بی‌این کریپتو

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments