۶ میلیون دلار دیگر طعمه کلاهبرداران رمزارزی شد!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

در عرض چند هفته، کلاهبرداران توانسته‌اند از طریق یک حمله فیشینگ به نام “Inferno Drainer”، تقریباً 6 میلیون دلار ارز دیجیتال و NFT (توکن غیرقابل تعویض) را به سرقت ببرند.
به گزارش رمزارز نیوز، Scam Sniffer، یک پلتفرم تخصصی برای شناسایی پروژه‌های کلاهبرداری‌ها، در روز جمعه اعلام کرد که این ارائه‌دهنده نرم‌افزارهای مخرب به طور هم زمان به هزاران کلاهبرداری دیگر مرتبط بوده و منجر به سرقت چند میلیون دلار شده است.
با تجزیه و تحلیل داده‌های درون زنجیره‌ای در شبکه‌های اتریوم، آربیترم، BNB Chain و دیگر زنجیره‌‌ها، این شرکت امنیتی 4,888 قربانی را شناسایی کرده که به طور کلی بیش از 5.9 میلیون دلار ارز دیجیتال و توکن NFT خود را از دست داده‌اند. بر اساس گزارش‌های منتشرشده، تقریباً 1,699 ETH به سرقت رفته و در پنج آدرس مختلف توزیع شده است که هر آدرس، 300 تا 400 ETH دریافت کرده‌اند.

Ramzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!

شروع

گستردگی این کلاهبرداری‌ها زمانی فاش شد که یکی از اعضای مشکوک Inferno Drainer به نام “Mr Inferno” در گروه تلگرامی Scam Sniffer ظاهر شد. این موضوع منجر به کشف وبسایتی شد که خدمات این کلاهبردار را تبلیغ می‌کرد.
در همین راستا، Scam Sniffer توضیح داد که ما یک محصول داریم که خدمات مربوط به اسکن وبسایت‌های مخرب Web3 را برای پلتفرم‌ها ارائه می‌دهد، بنابراین ما وبسایت‌های مخرب زیادی را شناسایی کرده‌ایم. کانال تلگرام به ما کمک کرد تا ارتباط آن‌ها را با یکدیگر شناسایی کنیم.
بر اساس گزارش‌ها، این کلاهبردار برای نرم‌افزار مخرب خود که در زمینه ایجاد وبسایت‌های تقلبی استفاده می‌شد، 20 تا 30 درصد از دارایی‌های سرقت‌شده را دریافت می‌کرده است.
به طور کلی، گزارش شده که Inferno از تاریخ 27 مارس به بعد، تقریباً 689 وبسایت فیشینگ ایجاد کرده است. البته این داده‌ها بر اساس فعالیت‌های درون زنجیره‌ای است که کارشناسان اختیار دارند و طرح کلاهبرداری مذکور احتمالاً قبل از این تاریخ آغاز شده است.

در صفحه قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال می‌توانید قیمت همه توکن‌ها و رمزارزها را به صورت زنده و لحظه‌ای مشاهده کنید.
منبع دی‌کریپت

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments