بیت کوین و اتریوم راه خود را جدا کردند! واکنش بازار چه خواهد بود؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه

بر اساس داده‌های درون زنجیره‌ای، اخیراً تغییر قابل‌توجهی در رابطه بین بیت کوین (BTC) و اتریوم (ETH)، دو ارز دیجیتال بزرگ بازار، مشاهده شده و همبستگی ۳۰ روزه آنها برای اولین بار از نوامبر ۲۰۲۱ به زیر ۸۰ درصد رسیده است.
به گزارش رمزارز نیوز و بر اساس داده‌های منتشرشده توسط شرکت تحلیلی Kaiko، همبستگی ۳۰ روزه بیت کوین و اتریوم به حدود ۷۸ درصد کاهش یافته است. کاهش همبستگی بین قیمت بیت کوین و اتریوم نشان می‌دهد که این دو دارایی دیجیتال دیگر به همان میزانی که قبلا مشاهده می‌شد، پشت سر هم حرکت نمی‌کنند. به عبارت دیگر، زمانی که همبستگی کاهش می‌یابد، قیمت دارایی‌ها معمولاً به شرایط اقتصاد کلان و سایر رویدادهای مهم، واکنش متفاوتی نشان می‌دهند.
قیمت بیت کوین اخیراً رابطه خود با بازار سهام ایالات متحده را هم از دست داده است. این اتفاق زمانی رخ داد که قیمت بیت کوین در بحبوحه افزایش نظارت‌ها در حال افزایش بود. از سوی دیگر، قیمت اتریوم به دلیل اجرای فورک شانگهای (شاپلا) به طور قابل‌توجهی افزایش یافته که منعکس‌کننده روند مشابهی است که در سپتامبر ۲۰۲۲ و در طول به‌روزرسانی ادغام (Merge) مشاهده شد.
همان‌طور که می‌دانید، توکن‌ها و دارایی‌های پروژه‌های لایه دوم که بخشی از اکوسیستم اتریوم هستند، عمدتاً به دنبال روند قیمت ETH حرکت می‌کنند. و از طرفی، نوسانات قیمت بیت کوین در حالت کلی تأثیر قابل‌توجهی بر قیمت اتریوم دارد.
بنابراین، با تضعیف پیوند بین اتریوم و بیت کوین، اتریوم و سایر توکن‌های ERC-20 ممکن است در واکنش به رویدادهای بزرگی که می‌توانند باعث ایجاد تغییرات شدید در بازار شوند، نوسانات کمتری را تجربه کنند. علاوه بر این، با توجه به این واقعیت که این افت برای اولین بار از نوامبر ۲۰۲۱ اتفاق افتاده و با توجه به وضعیت فعلی بازار، اختلاف قیمت بیشتری بین دو دارایی برتر پیش‌بینی می‌شود.

Ramzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!

شروع
در صفحه قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال می‌توانید قیمت همه توکن‌ها و رمزارزها را به صورت زنده و لحظه‌ای مشاهده کنید.
منبع کوین گیپ

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments