۱۱۸ هزار دلار کارمزد تراکنش برای خرید یک رمزارز ناشناخته؟!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

یکی از کاربران حوزه رمزارزها 64 اتریوم معادل 118,000 دلار را صرف هزینه‌های Gas خرید ارزی به نام Four (FOUR) معادل 155,000 دلار کرده است.
او برای انجام این تراکنش در صرافی غیرمتمرکز Uniswap، مقدار 84 واحد از اتر رپدشده (WETH) را با 13.8 میلیارد توکن FOUR معامله کرد. به نظر می‌رسد که این کاربر به طور اختیاری هزینه کارمزد تراکنش خود را افزایش داده است تا تراکنش در تایم زودتری انجام شود. به گفته یک کاربر ناشناس توییتر با نام FlurETH، این تریدر با سرمایه‌گذاری خود در این ارز دیجیتال، در حال حاضر سودی بالغ بر 133 اتر (245,667 دلار) کسب کرده است.
این روزها مباحث مربوط به هزینه‌های Gas در شبکه اتریوم به موضوع داغ در جامعه ارزهای دیجیتال تبدیل شده است. به همین منظور، افزایش فعالیت در شبکه اتریوم، به دلیل تولید درآمد و تأثیر بر کاهش عرضه اتر در طولانی‌مدت، توسط برخی از حامیان و طرفداران اتریوم تحسین شده است.
اما جمع دیگری از این هزینه‌ها انتقاد کرده‌اند و ادعا می‌کنند که تا زمانی که هزینه‌های شبکه مقرون‌به‌صرفه‌تر نشود، پذیرش توسط عموم جامعه هرگز محقق نخواهد شد.

Ramzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!

شروع

بر اساس اطلاعات منتشرشده در Cointelegraph، یکی از محرک‌های اصلی در افزایش هزینه‌های Gas اتریوم مربوط به ترند شدن اخیر پروژه‌های مبتنی بر میم‌کوین از جمله ارز جدید به نام Pepe (PEPE) است. در زمان انتشار این خبر، هزینه متوسط تراکنش اتریوم حدود 22.98 دلار است. این هزینه، بالاترین سطح ثبت‌شده از تاریخ 12 می 2022، زمانی که هزینه متوسط کارمزد تراکش به 31.11 دلار رسید بود، است.
یکی دیگر از دلایل اصلی افزایش شدید کارمزدهای Gas شبکه اتریوم را میتوان در فعالیت یک ربات معاملاتی با ارزش قابل برداشت حداکثر که در حال پیشبرد معاملات میم کوین‌ها به صورت گسترده است، جستجو کرد. ربات MEV و مهاجم “ساندویچ”، که با نام مستعار “jaredfromsubway.eth” شناخته می‌شود، از استفاده گسترده از شبکه به طور قابل توجهی سود می‌برد.
حمله ساندویچی زمانی رخ می‌دهد که مهاجم تراکنش قربانی را بین دو تراکنش خود “ساندویچ” می‌کند تا قیمت و سود کاربر را دستکاری کند.

در صفحه قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال می‌توانید قیمت همه توکن‌ها و رمزارزها را به صورت زنده و لحظه‌ای مشاهده کنید.
منبع کوین‌تلگراف

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

1 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رأی
Inline Feedbacks
View all comments

پیت بول