آشفتگی در بازار ارزهای دیجیتال: بیت کوین دو شاخه شد!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

بیت کوین، ارز دیجیتال پیشرو در جهان، ساعاتی پیش با یک تقسیم زنجیره دو بلاکی (Two-Block Chainsplit) نادر مواجه شد. این خبر توسط تیم تحقیقاتی BitMEX در توییتر گزارش شده است.
تقسیم‌ زنجیره‌ای بیت‌ کوین، رویدادی است که در آن، دفتر دیجیتالی که تمام تراکنش‌های بیت‌ کوین را ثبت می‌کند، به‌طور موقت به دو زنجیره مجزا تقسیم می‌شود. این اتفاق معمولاً به دلیل استخراج همزمان بلاک‌های جدید رخ می‌دهد. با این حال، رخ دادن رویداد تقسیم زنجیره دو بلاکی برای بیت ‌کوین بسیار نادر است. آخرین بار چنین رویدادی در نوامبر 2020 در شبکه بیت کوین رخ داد.

Ramzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!

شروع

با این حال، با توجه به افزایش اخیر در بلاک‌های قدیمی، تقسیم زنجیره‌ای که اتفاق افتاد، غیرمنتظره نبود. بلاک‌های قدیمی، بلاک‌هایی هستند که قبلاً معتبر تلقی می‌شدند، اما به دلیل سازماندهی مجدد زنجیره بلاکی، دیگر بخشی از طولانی‌ترین زنجیره نیستند. در این حالت خاص، چندین بلاک در ارتفاع 788686 تولید شدند. با استخراج بلاک‌های جدید و ارجاع یکی از این بلاک‌ها به عنوان بلاک مادر، زنجیره‌ای که دارای وزن بیشتری است، باقی می‌ماند و بلاک‌های قدیمی در آن غیرفعال می‌شوند. برخی از مرورگرهای بلاکچین نیز ممکن است بلاک‌های قدیمی را فراموش کنند؛ زیرا مهر زمانی گزارش‌شده در یک بلاک بیت‌کوین به دلیل «قوانین حفاظت از مهر زمانی»، نیازمندی‌های دقیق را ندارد.
علی‌رغم نادر بودن تقسیم زنجیره‌ای دو بلوکی، وقوع این رویداد باعث آشفتگی قابل‌توجهی در جامعه ارزهای دیجیتال شده است.

در صفحه قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال می‌توانید قیمت همه توکن‌ها و رمزارزها را به صورت زنده و لحظه‌ای مشاهده کنید.
منبع یو تودی

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

2 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رأی
Inline Feedbacks
View all comments

سلام
کسی علم شو داره ب ما یاد بده

بله مشکلتون توی کدوم قسمته؟