واردات با رمزارز‌ها در یک قدمی عملیاتی شدن!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

رئیس سازمان توسعه تجارت اظهار داشت، بانک مرکزی مجوز واردات با رمزارز‌ها را صادر کرده است، اما وزارت اقتصاد باید تایید نهایی را بدهد.
به گزارش رمزارز نیوز، علیرضا پیمان‌پاک، رئیس سازمان توسعه تجارت، در گفتگوی اخیر خود گفت:

فرآیند و بستری بر پایه بلاکچین تعریف شد تا هم مباحث B2B را پوشش دهد و هم پلتفرم‌های ایرانی با کشور‌های اطراف ارتباط برقرار کنند تا بر پایه رمزارز قابلیت مبادله داشته باشند.

وی ادامه داد این امر نیازمند یک سامانه بود؛ چراکه سیستمی که بر اساس آن، صادرکننده رمزارز بگیرد و به واردکننده منتقل کند، به فرآیند‌های فنی نیاز دارد و مهم‎تر از آن اینکه باید به سامانه جامع تجارت و سامانه‌های تخصیص ارز بانک مرکزی هم متصل باشد.
پیمان‌پاک تصریح کرد که با کمک اتاق بازرگانی این سامانه را تعریف و طراحی کردیم که اوایل زمستان سال گذشته نیز نهایی و بر بستر‌های مرتبط منطبق شد. مشکلی که داشتیم موضوع حساب واسط ریالی بود که تعیین تکلیف و این حساب واسط طراحی شد.
وی با تاکید بر اینکه بانک مرکزی مجوز مربوطه را صادر کرده و فقط منتظر تایید نهایی وزارت اقتصاد هستیم، بیان داشت، بنا این بود که اواخر پاییز سال گذشته، واردات با استفاده از رمزارز اجرایی شود، اما راه‌اندازی سامانه و سازوکار قانونی، عملیاتی شدن آن را به تعویق انداخت. ضمن اینکه با تغییرات در بانک مرکزی مواجه بودیم، اما در حال حاضر کار تقریباً تمام است و به زودی این فرآیند عملیاتی خواهد شد.
پیمان‌پاک در ادامه افزود، بر اساس آمار و اطلاعات وزارت صمت و بانک مرکزی، برخی از واحد‌های تولیدکننده رمزارز مجاز در داخل کشور، واردات در ازای رمزارز خودشان را انجام دادند که البته عدد بالایی نیست و در حد چند ده میلیون دلار است. اما بر آن اساس، فرآیند کار را آزمایش کردیم که عمومیت موضوع و راه‌اندازی سامانه آن از امسال اجرایی خواهد شد.

Ramzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!

شروع
منبع ایبنا

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

1 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رأی
Inline Feedbacks
View all comments

پیت بول کاردانو په په بیبی دوج اپی ان اف تی شیبا دوج کوین ریپل کیشو اینو فلوکی دوج الون مارس لوناک ترون