پیشنهاد ممنوعیت ارزهای دیجیتال در بحبوحه بحران بانکی موجود!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

یک قانون‌گذار اروپایی با اشاره به بحران فعلی در بخش بانکداری و شکست چندین مؤسسه بانکی از جمله دو بانک دوستدار ارزهای دیجیتال در ایالات متحده، از مقامات خواسته است تا ارزهای دیجیتال را ممنوع اعلام کنند. یوهان ون اورتولت (Johan Van Overtveldt)، وزیر دارایی سابق بلژیک و عضو پارلمان اروپا، معتقد است که این دارایی‌ها هیچ ارزش اقتصادی یا اجتماعی ندارند.
این قانون‌گذار که قبلا فناوری بلاکچین را ستایش کرده بود، در توییتی نوشت:

درس دیگری که باید از آشوب بانکی کنونی آموخت. ممنوعیت شدید ارزهای دیجیتال را اعمال کنید. سم سوداگرانه و بدون ارزش افزوده اقتصادی یا اجتماعی. اگر دولتی مواد مخدر را ممنوع می‌کند، باید رمزارزها را نیز ممنوع اعلام کند.

این توییت اورتولت در مورد ممنوعیت ارزهای دیجیتال به دنبال فروپاشی سه بانک مستقر در ایالات متحده منتشر می‌شود که دو مورد از آنها در فضای رمزارزها دخیل بودند، بانک سیلیکون ولی (Silicon Valley) و بانک سیگنچر (Silvergate). حال، پیامدهای شکست این بانک‌‌ها به اروپا هم رسیده و بر کردیت سوئیس (Credit Suisse)، یک بانک سرمایه‌گذاری بزرگ در قاره کهن تأثیر گذاشته است.
اروپا هنوز اقتصاد رمزارزی خود و یک بسته قانونی به نام بازار دارایی‌های رمزارزی (MiCA) را به طور کامل و جامع تنظیم نکرده است. موسسات اتحادیه اروپا و کشورهای عضو، در تابستان گذشته با این پیشنهاد موافقت کردند. در این بسته، مقرراتی برای شرکت‌های ارائه‌دهنده ارزهای دیجیتال (CASP)، استیبل‌کوین‌ها، صرافی‌ها و کیف پول‌های ارز دیجیتال در منطقه یورو تعیین شده است.

Ramzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!

شروع
منبع بیت کوین دات کام

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

1 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رأی
Inline Feedbacks
View all comments

ارزهای دیجیتالی همچون گلد کوئیست دارایی یک عده را وارد جیب یک عده دیگر می کند . پولی که پشتوانه و متولی ندارد چطور می تواند مورد اعتماد برای مبادلات تجاری و مالی باشد .دلار یا یورو یک تکه کاغذ است ارزش و اعتبار آن ناشی از متولیان آن و اقتصاد صاحب آن اسکناس یعنی کشور مبدا است. اعتبار رمز ارزها ناشی از کیست یا کجاست؟