انتقاد شدید از عملکرد بلاکچین سولانا توسط محقق معروف رمزارزها!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

جاستین بونز (Justin Bons)، بنیانگذار و مدیر ارشد فناوری اطلاعات سایبر کپیتال (Cyber Capital)، در یک توییت، انتقاد خود را از بلاکچین سولانا اعلام کرده است. بونز می‌گوید که بلاکچین سولانا در بلندمدت هدف خاصی را دنبال نمی‌کند.
اگرچه بونز با این واقعیت موافق است که بلاکچین سولانا ممکن است مقیاس‌پذیر باشد، اما ادعا می‌کند که این بدان دلیل است که به معاوضه‌های خطرناک علیه غیرمتمرکزسازی ادامه می‌دهد.
بونز معتقد است که سولانا هرگز نمی‌تواند با بلاکچین‌های واقعاً شارد شده (sharded blockchains) رقابت کند که در عین حفظ غیرمتمرکز بودن، مقیاس‌پذیری بیشتری را هم ارائه می‌دهند.
این اولین باری نیست که بونز انتقاد خود را در مورد بلاکچین سولانا بیان می‌کند. در اکتبر سال گذشته، چند روز پس از اینکه بلاکچین سولانا یک قطعی شش ساعته را ثبت کرد، بونز در یک رشته توییت طولانی از این شبکه انتقاد کرده بود. بونز علاوه بر انتقاداتش در مورد قطعی‌هایی که بلاکچین سولانا در چند وقت اخیر متحمل شده، اظهار داشت که تیم سولانا “به طور غیرضروری، شبکه را متمرکز می‌کنند.” او ادعا می‌کند که تبدیل شدن به یک اعتبارسنج (Validator) در شبکه سولانا بسیار گران است؛ زیرا برای سودآور بودن اعتبارسنجی، به 6 میلیون دلار نیاز است.

Ramzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!

شروع

قیمت سولانا در زمان نگارش این خبر با 4.48 درصد افزایش در 24 ساعت گذشته، در محدوده 18.3 دلار معامله می‌شود.
لازم به ذکر است که هلیوم، یک شبکه غیرمتمرکز از دستگاه‌ها به نام «هات‌اسپات» که اتصال دوربردی را برای دستگاه‌های اینترنت اشیا (IoT) فراهم می‌کند، اعلام کرده که در ۲۷ مارس به بلاکچین سولانا مهاجرت می‌کند.

منبع یوتودی

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

2 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رأی
Inline Feedbacks
View all comments

اگر هلیوم به شبکه سولانا مهاجرت کنه تکلیف مودم هایی که الان در حال کارند چی میشه منسوخ میشن یا بهتر میشه براشون

لونا که مردما به خاک سیاه کشوند اونم تویه شب که همه خواب بودیم نکنه سلونا هم برادرخوندش باشه؟