جزییات گزارش جدید بانک مرکزی از گردش مالی ارزهای دیجیتال در کشور!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

روز گذشته، کمیسیون اصل نود مجلس جلسه‌ای را با دستور کار بررسی سازوکار فعالیت رمزارزها در کشور، با حضور نمایندگان ارشد وزارتخانه‌های صنعت و اطلاعات، بانک مرکزی، معاونت اقتصادی رئیس‌جمهور و کمیته اقتصاد دیجیتال کمیسیون اقتصادی مجلس، برگزار کرد.

Ramzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!

شروع

علی خضریان، سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس، در تشریح این نشست گفت:

با توجه به اهمیت موضوع سامان‌دهی حوزه رمزارزها در ۳ بخش استخراج، نگهداری، تبادل و پرداخت و همچنین حساسیت‌های بالای این موضوع از نظر امنیتی، کمیسیون اصل نود مجلس به طرز کار دستگاه‌های ذی‌ربط در این خصوص ورود و جلسات مختلفی در این‌ باره برگزار کرد.

وی خاطرنشان کرد: «بر اساس گزارش بانک مرکزی، در ۳ ماهه دوم سال جاری حدود ۸٫۵ هزار میلیارد تومان گردش مالی در حوزه رمزارز در کشور انجام شد که این نشان می‌دهد در صورت تأخیر در پرداختن به این بازار و غفلت از سامان‌دهی آن، شاهد تکرار تجربیات تلخ اقتصادی نظیر موضوع مؤسسات مالی و اعتباری خواهیم بود.»

خضریان افزود:

موضع کمیسیون و تأکید اعضا بر این است که لازم است قانونی جامع برای سامان‌دهی تبادلات، نگهداری، استخراج و به طور کلی، فعالیت در حوزه رمزارز به طور شفاف و روشن در کشور وجود داشته باشد و مجلس این آمادگی را دارد که نظرات مختلف بخش‌های ذی‌ربط در این خصوص را جمع‌بندی و دریافت کرده و در جهت تدوین قانون به کار گیرد. در این جلسه مقرر شد که همه بخش‌ها گزارش کاملی از حوزه رمزارز به کمیسیون ارائه کنند. همچنین به نظر می‌رسد فعالیت در این بستر با مخاطراتی برای حاکمیت و مردم همراه باشد.

منبع تسنیم

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

4 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رأی
Inline Feedbacks
View all comments

تو ایران اینا خودشون جیب بری میکنن

ارز دیجیتال بدون دسترسی به اینترنت بین‌المللی بی معنیه اینجا اینترنت بین‌المللی قطع هست.وی پی اس هم نمیصرفه و وی پی ان پولی ولی مهاجرت میصرفه.

لطفا کسی که وارده مسئولش کنید

خواهشاً به موضوع رمز ارزها دیگه ورود نکنید ، هر جایی که شماها ورود کردین خرابش کردین حداقل این یه مورد رو بیخیال باشیم