آیا بیت کوین جایگزین دلار در تجارت خواهد شد؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه

برزیل و آرژانتین به دنبال رهایی از وابستگی به دلار برای تجارت دوجانبه هستند. کارشناسان می‌گویند بیت کوین راه‌حل بلندمدت مناسبی است.
بر اساس آخرین تحولات، دو کشور آمریکای لاتین، یعنی برزیل و آرژانتین اعلام کرده‌اند که در حال کار بر روی یک ارز مشترک هستند. در خلال اجلاس بوئنوس آیرس این هفته، دو اقتصاد بزرگ آمریکای جنوبی در مورد برنامه‌های بیشتر بحث خواهند کرد.
بر اساس جزئیات منتشرشده، تمرکز بر استفاده از ارز جدید برای تقویت تجارت بین دو کشور و کاهش وابستگی به دلار آمریکا خواهد بود.
طبق برنامه‌های موجود، ارز جدید موسوم به “مطمئن (sure)”به عنوان یک پروژه دوجانبه مفید خواهد بود. بعداً دو کشور قصد دارند این پروژه دوجانبه را با مشارکت بیشتر کشورها گسترش دهند.
به چالش کشیدن برتری دلار آمریکا در درازمدت، کار دشواری است. همچنین، اعتمادسازی به ارزهای فیات هم سخت است؛ زیرا آن‌ها توسط بانک‌های مرکزی کنترل می‌شوند. بنابراین، برایان آرمسترانگ، مدیرعامل صرافی Coinbase پیشنهاد کرده که حرکت به سمت بیت کوین می‌‌تواند گزینه مناسبی باشد. دفتر کل غیرمتمرکز و سقف عرضه محدود و ۲۱ میلیون واحدی بیت کوین، این ارز دیجیتال را به یک ذخیره ارزش تبدیل کرده و وابستگی به هر بانک مرکزی خاص را کاهش می‌دهد.
بیت کوین بار دیگر توجه زیادی را به خود جلب کرده است؛ زیرا کاربران در سراسر جهان به دنبال رهایی از ارز فیات در میان افزایش بدهی جهانی و کاهش تولید اقتصادی هستند. در این ماه، بیت کوین با افزایشی نزدیک به 33 درصدی از ابتدای سال 2023، یک پامپ قیمت سالم ارائه کرد. از سوی دیگر، فدرال رزرو احتمالا به برنامه افزایش نرخ خود ادامه می‌دهد؛ زیرا تورم همچنان بالاست.

Ramzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!

شروع
منبع کوین گپ

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments