جایگاه ارزهای دیجیتال در اقتصاد کشورهای عربی!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

ثانی الزیودی، وزیر تجارت خارجی امارات متحده عربی، بیان کرد از آنجایی که این کشور سرمایه‌های زیادی را در بخش کریپتو جذب کرده است، امارات متحده عربی اکنون باید مقررات صحیحی را برای حمایت و رشد بیشتر این صنعت وضع کند. این وزیر اماراتی در اظهارات خود اعلام کرد که کریپتو نقش مهمی در پیشبرد تجارت جهانی امارات متحده عربی خواهد داشت.
الزیودی در گفتگو با بلومبرگ در 20 ژانویه، در داووس سوئیس، جایی که رهبران جهان در حال حاضر برای مجمع جهانی اقتصاد 2023 گرد هم آمده‌اند، مجموعه‌ای از به‌روزرسانی‌ها را در مورد مشارکت‌های تجاری و سیاست‌های امارات متحده عربی در سال 2023 ارائه کرد. وزیر تجارت خارجی امارات در اظهارات خود در مورد ارزهای دیجیتال بیان داشت که کریپتو نقش مهمی برای تجارت امارات متحده عربی در آینده ایفا خواهد کرد؛ زیرا به نظر او، مهم‌ترین چیز این است که ما از حاکمیت جهانی در مورد ارزهای دیجیتال و شرکت‌های رمزارزی اطمینان حاصل کنیم.
الزیودی در ادامه توضیح داد، همانطور که امارات متحده عربی روی ارتقا و به‌روزرسانی سیستم‌های نظارتی رمزارز خود کار می‌کند، تمرکز بر تبدیل این کشور حوزه خلیج ‌فارس به قطبی با سیاست‌های دوستدار ارز دیجیتال، ادامه خواهد داشت.
اظهارات الزیودی تنها یک هفته پس از تصویب مقررات جدید توسط کابینه امارات ارائه شد که بیان می‌کند شرکت‌هایی که در حوزه رمزارزی فعالیت می‌کنند، باید مجوز و تأییدیه سازمان تنظیم مقررات دارایی مجازی (VARA) را کسب کرده باشند. بر اساس این قوانین، اگر شرکتی مجوز و تائیدیه مورد نیاز را دریافت نکند، طبق قانون جدید با جریمه‌هایی تا سقف 2.7 میلیون دلار مواجه خواهد شد.
این مقام اماراتی خاطرنشان کرد که هرچند اتفاقات مربوط به صرافی FTX یک نگرانی بزرگ در این حوزه بوده، اما امارات متحده عربی همچنان می‌خواهد علی‌رغم تمام این اخبار بد به یک مرکز مهم در حوزه رمزارزها تبدیل شود. او به انتقادهایی مبنی بر اینکه شهر دوبی به مکانی کلیدی برای فرار و اسکان چهره‌های متهم در بخش کریپتو تبدیل شده، با این استدلال که «بازیگران بد، ملیت و مقصدی ندارند» پاسخ داد.

Ramzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!

شروع
منبع کوین تلگراف

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

1 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رأی
Inline Feedbacks
View all comments

حالا یه مقدار ارز دیجیتال اومده بالا اینا به هربهونه ای میخان مالیات ببندن روش.