چه اتفاقی برای دارایی‌های بنیانگذار صرافی ورشکسته FTX افتاد؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه

مقامات ایالات متحده نزدیک به 700 میلیون دلار از دارایی‌های سم بنکمن-فرید (SBF)، بنیانگذار صرافی FTX را توقیف کرده‌اند.
در پی انتشار یک پرونده قضایی در روز جمعه، فاش شد که مقامات فدرال 150 میلیون دلار دارایی مربوط به بنکمن-فرید، بنیانگذار و مدیرعامل سابق FTX را ضبط کرده‌اند که بخش بزرگی از آن به شکل سهام شرکت رابین‌هود بوده است. در ارتباط با همین تحقیقات، حدود 700 میلیون دلار از دارایی‌های بنکمن-فرید که شامل سهام، پول نقد و سایر دارایی‌ها می‌باشد، توسط مقامات آمریکایی توقیف شده است.
وزارت دادگستری ایالات متحده در اوایل ماه جاری در مورد مصادره سهام رابین‌هودِ بنکمن-فرید اطلاع‌رسانی کرده بود، اما روز جمعه فهرست جامع‌تری از دارایی‌های توقیف شده، از جمله پول نقد نگهداری شده در چندین بانک و دارایی‌های موجود در صرافی بایننس را ارائه کرد.
جان ری که اکنون به عنوان مدیرعامل FTX، جایگزین بنکمن-فرید شده تا بر بازسازی FTX نظارت کند، در تلاش است تا وجوهی را که سپرده‌گذاران این صرافی در زمان سقوط شرکت در ماه نوامبر از دست داده بودند، جبران کند.
در دسامبر سال گذشته، بنکمن-فرید به ارتکاب هشت مورد پولشویی و کلاهبرداری متهم شد که البته خود را در این زمینه بی‌گناه دانست. اما دو نفر از دستیاران او در FTX به اتهامات کلاهبرداری اعتراف کرده‌ و با مقامات فدرال همکاری کرده‌اند.
مالکیت سهام توقیف شده رابین‌هود که حدود 525 میلیون دلار تخمین زده می‌شود، توسط بنکمن-فرید و شرکت وام‌دهنده ورشکسته BlockFi مورد مناقشه قرار گرفته است.
در ماه دسامبر، بنکمن-فرید به اتهام کلاهبرداری دستگیر شد و سپس، با 250 میلیون دلار وثیقه آزاد شد. او اختلاس از دارایی های مشتریان را رد کرده است. در این میان، گزارش‌ شده که دو فرد ناشناس حدود 700 هزار دلار برای وثیقه بنکمن-فرید، پول جمع‌آوری کرده‌اند. زمانی که وکلای SBF نسبت به امنیت آنها ابراز نگرانی کردند، دادگاه نام این افراد را مخفی کرد.
بنکمن-فرید در یک پست در وبلاگ شخصی خود گفته که «پیشنهاد کرده است تقریباً تمام سهام شخصی رابین‌هود خود را به مشتریان اهدا کند.»
مقامات فدرال ادعا می کنند که سهام رابین‌هود با پول نقد سرقت شده از مشتریان صرافی خریداری شده است.

Ramzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!

شروع
منبع بیتکوینیست

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments