استفاده از ارزهای دیجیتال و بلاکچین برای توسعه شهر تهران!

زمان مطالعه: < 1 دقیقه

بر اساس گزارش‌های منتشرشده، در جدیدترین جلسه شورای شهر تهران به استفاده از فناوری بلاکچین و ارزهای دیجیتال اشاره شده است.
علی‌اصغر قائمی، یکی از اعضای شورای شهر تهران، در این مورد گفت که در یکی از احکام تصویب‌شده برای توسعه شهر تهران، بر استفاده از فناوری‌های نشانه‌گذاری رقمی مبتنی بر بلاکچین تاکید شده است. او گفت:

ما در این لایحه، شهرداری را بر استفاده از فناوری‌های نشانه‌‌گذاری رقمی مبتنی بر بلاکچین برای مولدسازی و پشتوانه ارز دیجیتال مجاز کردیم، اما دقت داشته باشید که بانک مرکزی تاکنون فقط به یک ارز دیجیتال آن هم یک میلیارد تومان مجوز داده است و ما حکمی را تصویب می‌کنیم که بانک مرکزی با آن موافقت نمی‌کند و اساسا قانونش در کشور نیست.

به همین دلیل، پیشنهاد شده که در تبصره‌های این حکم قید شود بعد از موافقت بانک مرکزی، این اقدام عملیاتی خواهد شد.

علیرضا زاکانی نیز با اشاره به این حکم، اظهار داشت:

Ramzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!

شروع

ما می‌توانیم با دارایی‌های شهرداری، خلق ارزش کنیم و آن را در خدمت شهر قرار دهیم و شهرداری از آنجایی که هم منابع دارد و هم بازار، می‌تواند این کار را انجام دهد. اما باید مجوز را بانک مرکزی بدهد تا سیر قانونی را طی کنیم. هرچند که شهرداری می‌تواند در استفاده از این ظرفیت پیشگام باشد.

منبع ایسنا

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

3 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رأی
Inline Feedbacks
View all comments

تو اسم ۵ رمز از ویا اصطلاحات این بازارو نمیدونی چرا تو همه چی اظهار نظر میکنی از فیزیک کوانتوم کرفته تا ابگوشت به زباله جمع کردنت برس که توش موندی ماهی ۲۶۰ میلیارد هزینه جمع آوری زباله است ولی شهر نظافت نمیشه به کارت برس

شما لطف کنید در مورد اینطور چیزها نظری یا پیشنهادی ندین نمی‌خواهیم به گند کشیده شود مسئولان هر کجا باشند یا دنبال پول هستند یا جیب ملت با این همه منابع کاری نکردین حالا دنبال بالاکچین هستید

مردم اگه عرضه داشته باشد بایدبیدارباشن تا بلایی که در قضیه بورس سرشون آوردین درارز نیادوبه هیچ عنوان سرمایه گذاری در ایران نکنن وفکرنکنم که چنین اشتباهی رودوباره تکراربکنن که نمیکنن