رکوردشکنی تراکنش‌های غیرقانونی ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۲!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گزارش پلتفرم تحلیلی Chainalysis، تراکنش‌های مجرمانه مربوط به ارزهای دیجیتال، در سال 2022 برای اولین بار در تاریخ از مرز 20 میلیارد دلار گذشت. این رقم در مقایسه با سال 2021، دو میلیارد دلار افزایش داشته است.
این پلتفرم در گزارش خود توضیح می‌دهد که این رقم فقط شامل جرایم مرتبط با ارزهای دیجیتال است و نه جرایم دیگر، مانند استفاده از ارزهای دیجیتال برای قاچاق مواد مخدر:

ما باید تاکید کنیم که این یک تخمین حد پایین‌تر است؛ اندازه‌گیری ما از حجم تراکنش‌های غیرقانونی مطمئناً در طول زمان افزایش می یابد.

Ramzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!

شروع

پلتفرم Chainalysis همچنین بیان می‌کند که تراکنش‌های مرتبط با سازمان‌های تحریم‌شده در سال 2022 در مقایسه با سال 2021 بیش از 100000 برابر افزایش یافته و 44 درصد از کل فعالیت‌های مجرمانه در سال گذشته را تشکیل می‌دهد. کلاهبرداری‌های ارز دیجیتال نیز نقش مهمی را ایفا کرده و حدود 20 درصد از کل تراکنش‌های غیرقانونی را به خود اختصاص می‌دهند.
با این حال، طرح‌های تقلبی در سال گذشته بسیار کمتر از موارد ثبت شده در سال 2021 بود. این تیم می‌گوید:

رکود بازار ممکن است یکی از دلایل باشد. ما در گذشته دریافته‌ایم که کلاهبرداری‌های رمزارزی، در طول بازارهای نزولی درآمد کمتری به همراه دارند، احتمالاً به این دلیل که کاربران بدبین‌تر هستند و کمتر احتمال دارد که وعده‌های کلاهبرداری با بازدهی بالا را در زمان‌هایی که قیمت دارایی‌ها رو به کاهش است، باور کنند. در نتیجه پول کمتر در کریپتو به طور کلی با پول کمتر مرتبط با جرایم رمزارزی مرتبط است.

همچنین با توجه به داده های منتشرشده، معاملات غیرقانونی در بازار دارک نت که شامل ارزهای دیجیتال است نیز در مقایسه با سال 2021 (در طول دوره صعودی) کاهش یافته است.

منبع کریپتوپوتیتو

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments