باز هم محدودیت‌های جدید برای صرافی‌های رمزارزی؛ این بار توسط فراجا!

زمان مطالعه: 3 دقیقه

بنا بر داده‌های منتشرشده، با توجه به تعلل نهاد تنظیم‌گر، فراجا (فرماندهی انتظامی کشور) الزامات فعالیت صرافی‌های رمزارزی را طی سندی پیش‌نویس و تدوین کرده و با فعالان این حوزه به اشتراک گذاشته است. فرمانده انتظامی کشور از صرافی‌ها خواسته که ضمن مطالعه این سند، نظرات خود را اعلام کنند تا نهایی و رفع ابهام گردد و پس از آن به منزله چارچوب فعالیت تلقی شود.
از نمونه بند‌های پیشنهادی این سند، می‌توان به فعالیت صرافی‌های رمزارزی در قالب یک شرکت تضامنی، ممنوعیت فعالیت افراد خارجی در این صرافی‌ها و همچنین امانی بودن پول کاربران در دست صرافی‌ها اشاره کرد. فراجا در این پیش‌نویس تأکید کرده است که این سند به معنای صدور مجوز برای هیچ کدام از صرافی‌ها نیست. این خبر بازتاب‌های گوناگونی از سوی صرافی‌ها داشته است.
مدیرعامل رمزینکس، با اشاره به سند پیش‌نویس منتشرشده از سوی پلیس فتا در دومین رویدادی که در ۹ ژانویه با عنوان «فراز و فرودهای رگولاتوری رمزارز در ایران‌‌» برگزار شد، از این سند انتقاد کرد.
محمد حکیمی در این باره افزود:

الزامات منتشرشده قابلیت اجرا دارند اما برخی از بندهای آن تعجب‌برانگیز است. طبق بندهای سند که صرافی‌ها موظف هستند در مدت یک ماه اجرایی کنند، اگر پس از ارزیابی‌ها، بازبینی‌ها و تذکرات پلیس فتا، این نهاد به این نتیجه رسید که فعالیت صرافی‌ها سازگاری با روح این الزامات ندارند، از شاپرک خواهند خواست تا درگاه آنان را مسدود کند.

Ramzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!

شروع

مدیر عامل اکسبیتو نیز گفت:

در این الزامات پلیس فتا تاکید کرده است که رعایت این الزامات به معنای ارائه مجوز نیست. با این حال، اعلام شده که پلیس فتا هر زمانی که بخواهد می‌تواند وارد شرکت شود و فرآیندها را بررسی کند.

مدیرعامل رمزینکس با اشاره به طرح‌های تصویب‌شده اخیر افزود:

سقف کارت به کارت و برداشت و واریزی‌ها اخیرا تغییر داده شد؛ با این هدف که نوسانات قیمت ارز کنترل شود.

عبادتی، مدیرعامل اکسبیتو با اشاره به محدودیت‌های اخیر اینترنت افزود:

اخیرا با شکل‌گیری محدودیت‌های اینترنت فقط به دنبال حفظ زیرساخت شرکت بوده‌ایم و بخش قابل توجهی از انرژی و وقت ما صرف دست‌وپنجه نرم کردن با این محدودیت‌ها شد.

علی جهانی، هم‌بنیانگذار بیت‌پین نیز با انتقاد از شرایط افزود:

با وجود دغدغه اینترنت و محدودیت‌های شدید ایجادشده، سخن از مسائل توسعه‌ای مانند رگولاتوری معنا ندارد. به نظر می‌رسد حاکمیت با اشراف به عدم امکان حذف این حوزه با وجود سرمایه‌گذاری میلیاردی مردم در بازار رمزارز، روی به ایجاد محدودیت و کوچک کردن این بازار آورده است تا رفته‌رفته این فضا فراموش شود.

محمد مهدی باریده، هم‌بنیان‌گذار پی‌پینگ با انتقاد از بانک مرکزی به دلیل ایجاد محدودیت‌های گوناگون گفت:

از سه ماه پیش، خدماتی را که برای کسب‌وکارهای فعال متوقف کرده بودیم، از سر گرفتیم. شش ماه ابتدایی سال بهتر از ماه‌های بعدی بود. ما نیز از محدودیت‌های اینترنت آسیب دیدیم؛ زیرا تعداد زیادی از مشتریان ما کسب‌وکارهایی بودند که در شبکه‌های اجتماعی فعالیت می‌کردند.

منبع پیوست

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

9 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رأی
Inline Feedbacks
View all comments

باشه چشم هرچی شما دستور بدید حداقل در طول سال یک تایم واسه لال شدنه خودتون هم تعیین کنید ممنون

قیمت ارز واقعا از اینجا فقط کنترل میشه؟
احیانا با چاپ پول شما تورم بیشتر نمیشه؟
خدایا دیگه خودت ظهور کن

شما اگر عرضه و جسارت دارید با دزدان مسوول و فاسدان را که از طریق رمز ارز رشوه خواری و دزدی میکنند،مقابله کنید

بحثی نمونده متاسفم برای مغزهای کودنی که واسه ی ملت تصمیم میگیرن

به نظر می‌رسد که صرافی ها ی ایرانی جایی دربازار های مالی ندارند به‌ ۲دلیل اول حاکمیت فاسد دوم مدیران تحت سلطه حاکمیت که همه دستشان رادر جيب مردم کردند

واقعا چی میخوان از جون ما

متاسفانه چیزی که برای این مسئولان غیرمسئول اهمیتی نداره ایران و ایرانی هست!!!!

این حکومت با پول در آوردن مردم، آسایش و رفاه و آرامش مردم مشکل دارد و تنها دستاورد ۴٣ ساله اینحکومت این است که میگرده ببینه مردم از چه راهی پول در میارن، که اون راه رو مسدود کنه! شما که هیچ کاری واسه شغل و رفاه و آسایش مردم نمیکنین، حداقل توی این مسائل دخالت نکنین و بذارین مردم ی روز خوشی هم داشته باشن!

سکوت بهترین نظریه هست …. ما هر چه بگوییم انگار به دیوار میگوییم … تنگنا برای مردم ایران از هر سو توسط مسئولین سرازیر می‌شود… پس تا اسم معاند و غیره بهمون نچسبوندن . سکوت بهترین است . تا هر طوری دلشون میخواد تیشه به ریشه کشور بزنند.