قاتلان اتریوم ۲ کدام رمزارزها هستند؟ آیا اتریوم شانسی برای پیروزی دارد؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه

ورود اتریوم 2.0 یکی از اتفاق‌های مورد انتظار و بحث‌برانگیز در بازار ارزهای دیجیتال بود. ویژگی و هدف این پروژه این است که کارایی شبکه اتریوم، آلت‌کوین اصلی در بازار را بهبود ببخشد تا باعث کاهش کارمزد انتقال و افزایش سرعت انجام تراکنش شود. اگرچه اتریوم(ETH) به مدل اجماع اثبات سهام(PoS) مهاجرت کرده اما شبکه آن هنوز پیشرفت‌های قابل‌توجهی در مورد مقیاس‌پذیری نشان نداده است. بنابراین، علاوه بر رقبای اتریوم، پروژه‌های لایه ۲ مانند پالیگان(MATIC) همچنان توجه زیادی را به خود جلب می‌کنند. با تمام این مسائل بسیاری از سرمایه‌گذاران همچنان تمایلی به استفاده از شبکه‌های رقیب ETH ندارند؛ زیرا معتقدند که این شبکه‌ها به اندازه بزرگ‌ترین پلتفرم قرارداد هوشمند امن نیستند. سرمایه‌گذارانی که سابقه فعالیت در این بازار را دارند، قبلاً متوجه این موضوع شده‌اند. به عنوان مثال بلاکچین سولانا(SOL) که در سال 2020 راه‌اندازی شد، تا زمان نگارش این خبر، هشت قطعی شبکه داشته؛ بنابراین برای اینکه دچار این مشکلات نشوید و در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنید، لایه 2 ممکن است مناسب‌ترین گزینه باشد.

Ramzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!

شروع

اما لایه 2 چیست؟

لایه 2 یک پروتکل ثانویه است که از یک سیستم بلاکچین موجود ساخته شده است. بزرگ‌ترین و مهم‌ترین هدف لایه 2 حل مشکل سرعت تراکنش و روشی است که یک بلاکچین از طریق آن می‌تواند ظرفیت خود را برای انجام همزمان تراکنش در مقیاس بالا افزایش دهد. با دستیابی به این هدف، لایه 2 می‌تواند کارمزد تراکنش‌ها را نیز کاهش دهد. در حال حاضر پروژه‌ پیشرو در این زمینه Polygon است. این پروژه تضمین می‌کند که 65000 تراکنش در ثانیه را با کارمزد بسیار کم انجام دهد. در مقایسه، بلاکچین ETH موفق می‌شود به طور متوسط 15 تا 20 انتقال را در ثانیه به ثبت برساند. با این حال، با پیشرفت‌های بیشتر در اتریوم 2.0، انتظار می‌رود این آلت‌کوین پیشرو تا 100000 تراکنش را در ثانیه انجام دهد. طبق گفته بنیان‌گذار اتریوم، ویتالیک بوترین، پیش‌بینی می‌شود کارمزد انتقال تراکنش‌ها نیز کاهش چشمگیری پیدا کند.

منبع یوتودِی

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments