جریمه صرافی کراکن برای همکاری با ایران!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری ایالات متحده یا OFAC، در اطلاعیه جدید خود اعلام کرده که با صرافی رمزارزی کراکن (Kraken) بر سر «نقض آشکار تحریم‌ها علیه ایران» به توافق رسیده است.
طبق گزارش‌ها، کراکن موافقت کرده که ۳۶۲ هزار دلار جریمه برای نقض تحریم‌های ایالات متحده علیه ایران، پرداخت کند. این صرافی رمزارزی مستقر در ایالات متحده همچنین به عنوان بخشی از توافق خود با وزارت‌ خزانه‌داری، ۱۰۰ هزار دلار در بخش کنترل‌های مطابقت با تحریم‌ها سرمایه‌گذاری خواهد کرد.
در همین راستا، OFAC می‌گوید:

با توجه به عدم اجرای به موقع ابزارهای موقعیت جغرافیایی، از جمله سیستم مسدود کردن آدرس پروتکل اینترنت (IP)، کراکن خدماتی را به کاربران ایرانی ارائه می‌کرد.

البته، مدیر ارشد حقوقی کراکن نیز در بیانیه‌ای اعلام کرده که این صرافی به‌طور داوطلبانه، فعالیت‌های خود را گزارش داده است.
ایالات متحده از سال ۱۹۷۹ تحریم‌هایی را علیه ایران اعمال کرده که بر اساس آنها، صادرات کالا یا ارائه خدمات به مشاغل و افراد در این کشور ممنوع اعلام شده است. با این حال، گزارش‌ها حاکی از آن است که کراکن ظاهراً با اجازه دادن به بیش از ۱،۵۰۰ فرد دارای اقامت در ایران برای استفاده از خدمات خود، این کنترل‌ها را نقض کرده است. طبق گزارش‌ها، کراکن برای چندین سال ۱٫۷ میلیون دلار تراکنش را برای کاربرانی که به نظر می‌رسید در ایران هستند، پردازش کرده است (۸۲۶ تراکنش بین اکتبر ۲۰۱۵ تا ژوئن ۲۰۱۹).

Ramzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!

شروع
منبع کوین تلگراف

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments