آخرین خبر درباره درگاه پرداخت صرافی‌های رمزارز فاقد اینماد!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

مرکز توسعه تجارت الکترونیکی اعلام کرد که نامه اخیر شاپرک به مدیران پرداخت‌یارها و مهلت فعالیت پایانه‌های اینترنتی فاقد اینماد، در مرحله فعلی شامل فعالان رمزارز نمی‌شود.
یک هفته پیش بود که شاپرک در نامه‌ای به مدیران شرکت‌های پرداخت‌یار اعلام کرد از ۲۴ آبان، پایانه‌های اینترنتی فاقد اینماد یا دارای هویت نامنطبق با مالک نماد طی شش هفته از تاریخ یادشده از سمت این شرکت غیرفعال خواهند شد. در این نامه، اشاره‌ای به شرکت‌های فین‌تک مانند لندتک‌ها یا رمزارزها که برای فعالیت‌شان هنوز مقررات‌گذاری صورت نگرفته، نشده بود و به همین دلیل، موجی از اعتراض‌ها از سوی فعالان فین‌تکی، بخصوص صرافی‌های رمزارز را به دنبال داشت.
در ادامه این اعتراض‌ها، کمیسیون راهبری اقتصاد دیجیتال در نامه‌ای به شاپرک، دستور توقف «الزام اخذ اینماد توسط پایانه‌های اینترنتی تا ۲۴ آبان‌ماه» را داد. هرچند بسیاری با این نامه به توقف این فرایند امیدوار شدند، اما برخی دیگر از جمله رئیس انجمن فین‌تک عنوان کرد شاپرک درخواست مطرح‌شده در این نامه را عملی نمی‌کند؛ چراکه از کارگروه اقتصاد دیجیتال دستور نمی‌گیرد.
حال، مرکز توسعه تجارت الکترونیکی به‌عنوان متولی اینماد در کشور اعلام کرده که اعتراض‌ها و نگرانی‌هایی که فین‌تک‌ها نسبت به نامه اخیر شاپرک ابراز می‌کنند، بی‌مورد است. به گفته یکی از مدیران این مرکز، در اجرای این دستور شاپرک، فعالانی مانند رمزارزی‌ها فعلا استثنا خواهند بود.
مدیر مرکز توسعه تجارت الکترونیکی می‌گوید:

همه می‌دانیم که فعلا بانک مرکزی برای فعالیت رمزارزها و لندتک‌ها مقررات‌گذاری نکرده، پس در مورد دستور شاپرک به پرداخت‌یارها برای توقف پایانه‌های اینترنتی فاقد اینماد، رمزارزها و لندتک‌ها استثنا هستند. ما در حال مذاکره با بانک مرکزی هستیم و در تلاشیم فعالان این بخش را از بلاتکلیفی دربیاوریم.

Ramzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!

شروع
منبع راه پرداخت

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments