مزایا و کاربردهای رمزریال از زبان سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

غلامرضا مرحبا، سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس، در مورد راه‌اندازی رمزریال و شروع به کار آن اظهار داشت:

رمزریال همان ریال دیجیتال است و آیین‌نامه و شرایط استفاده و کارکرد آن را بانک مرکزی اعلام خواهد کرد و طبیعتا از طریق سامانه‌هایی قابل‌استفاده خواهد بود و مردم دیگر با گرفتاری‌های پول فیزیکی مواجه نخواهند بود.

Ramzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!

شروع

مرحبا افزود:

در حال حاضر، کارت اعتباری بین‌المللی در کشور وجود ندارد و کارت‌های بانکی هم از سپرده بانکی استفاده می‌کنند، اما در بحث رمزریال، همان ریالی که در اختیار دارید، ماهیت دیجیتال پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه استفاده از رمزریال راحت‌تر و امن‌تر است، گفت:

نمونه‌ای از مزیت‌های رمزریال، این است که با ورود رمزریال مشکل وجود ریال‌های تقلبی در بازار حل می‌شود و دیگر انگیزه‌ای برای تولید ریال تقلبی نخواهد بود. از دیگر مزایای رمزریال، این است که مشکلات مرتبط با بحث خزانه‌داری و حمل و نقل و جابه‌جایی پول فیزیکی را نخواهیم داشت.

وی در نهایت تاکید کرد:

لازم نیست همه مردم از رمزریال استفاده کنند و صحبت از رمزریال برای جابه‌جایی‌ها و تراکنش‌های خرد نیست، بلکه صحبت از حسابداری و بانکداری کلان در اقتصاد کلان است. ارقام‌ درشت و قابل‌توجهی بین دستگاه‌ها یا بین بانک‌ها در حال جابه‌جایی است که با وجود رمزریال، این انتقالات بسیار سهل‌تر انجام می‌شود و همچنین با رمزریال، پول فیزیکی کمتر چاپ خواهد شد و هزینه‌های دولت را کاهش می‌دهد.

منبع خبرگزاری ایلنا

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments