کارگروه اقتصاد دیجیتال: الزام اخذ اینماد برای درگاه‌های پرداخت متوقف شود!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

یک روز بعد از دستور شبکه الکترونیکی پرداخت کارت یا «شاپرک» به شرکت‌های پرداخت‌یار برای دریافت نماد اعتماد الکترونیک (اینماد)، کمیسیون راهبری اقتصاد دیجیتال دستور به توقف الزام اخذ اینماد توسط پایانه‌های اینترنتی داد.
شاپرک دو روز قبل در نامه‌ای به مدیران شرکت‌های پرداخت‌یار اعلام کرده بود که از ۲۴ آبان، پایانه‌های اینترنتی فاقد اینماد یا دارای هویت نامنطبق با مالک اینماد، طی شش هفته از تاریخ یادشده از سمت این شرکت غیرفعال خواهند شد. انتشار این نامه در شرایطی که کسب‌وکارهای حوزه پرداخت به دلیل فیلترینگ و اختلال اینترنت با مشکلات بی‌شماری همراه شده‌اند، موج جدیدی از انتقاد و اعتراض را از سمت فعالان این صنعت، به ویژه فعالان حوزه رمزارز و صرافی‌های رمزارزی، به دنبال داشت.
به دنبال افزایش این اعتراض‌ها، نامه‌ای از سوی رضا باقری اصل، جانشین رئیس کمیسیون راهبردی اقتصاد دیجیتال خطاب به مدیرعامل شاپرک منتشر شده که در آن، خواستار توقف دستور شاپرک برای غیرفعال شدن پذیرندگان فاقد اینماد شده است.
در این نامه اعلام شده که بررسی موضوع عدم الزام اخذ اینماد برای شروع فرآیند کسب‌وکارها، در دستور کار کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال قرار گرفته و در پایان، از مدیرعامل شاپرک خواسته شده تا به فوریت نسبت به لغو دستور الزام اخذ اینماد به شرکت‌های پرداخت‌یار تا زمان اتخاذ تصمیم نهایی توسط کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال اقدام کند.

Ramzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!

شروع
منبع فردای اقتصاد

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

1 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رأی
Inline Feedbacks
View all comments

یکی نیست به این اقایون بگه لطفا شما هیچ کاری نکنید بهتره