جزییات حمله چندباره هکرها به بلاکچین صرافی بایننس!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

۲۴ ساعت گذشته برای یکی از بزرگ‌ترین شبکه‌های بلاکچین، ساعات پرآشوبی بود.
طبق گزارش‌ها، در پی هک روز گذشته، شبکه بی ان بی چین (BNB Chain)، بلاکچین صرافی ارز دیجیتال بایننس، دچار یک نقص امنیتی شد که میلیون‌ها دلار ارز دیجیتال (نزدیک به ۶۰۰ میلیون دلار) را به خطر انداخت.
در این بین و در حالی که شبکه، روند بازیابی دارایی‌های سرقت‌شده و بازگشت به عملکرد عادی خود را طی می‌کرد، شخصی با سوءاستفاده از این فرصت، اقدام به اجرای یک کلاهبرداری دیگر کرد.
به گفته یک کاربر توییتر، به نظر می‌رسد هکری که مسئولیت سوءاستفاده از زنجیره BNB را بر عهده داشت، تنها دو ساعت پس از نفوذ اولیه، با ایجاد یک توکن جدید به نام BNBHACKERINU اقدام به سرقت ارزهای دیجیتال کاربران کرده است.
به دلیل نحوه کدگذاری قرارداد هوشمند، این هکر توانست تعداد دلخواهی از این توکن را ضرب کرده و آن‌ها را به موجودی مالک آن اضافه کند. پس از آن، مالک با فراخوانی سه دستور دیگر، می‌توانست توکن‌های BNBHACKINU را از کیف پول هر دارنده‌ای خارج کرده و به کیف پول دیگری منتقل کند. آن‌ها توانستند با ضرب حدود یک کوادریلیون توکن و فروش آن‌ها به سودی برابر با ۶۰ اتر دست پیدا کنند.
با این حال، برخی نیز می‌گویند که هکر زنجیره بی ان بی، همان شخصی نیست که کلاهبرداری با این توکن را راه انداخته است. برای مثال، به گفته ZachXBT، یک کاربر توییتری دیگر، هکر زنجیره بی ان بی، همان شخصی نیست که کلاهبرداری با این توکن را راه انداخته است. او دراین‌باره می‌گوید:

هکر اولیه، این توکن‌ها را تولید نکرده است. بلکه شخصی سعی کرده با ترفندی خود را به‌جای او جا بزند. این اتفاقی است که معمولا بعد از کلاهبرداری‌های بزرگ می‌افتد.

Ramzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!

شروع
منبع کریپتوپوتیتو

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments