سرمایه مورد نیاز برای تسلط بر شبکه بیت کوین چقدر است؟

زمان مطالعه: < 1 دقیقه

بیت کوین، بزرگ‌ترین شبکه بلاکچین از نظر سرمایه‌گذاری و هش ریت، اغلب به‌عنوان امن‌ترین سیستم غیرمتمرکزی که تاکنون وجود داشته، شناخته می‌شود. به طوری که، حمله ۵۱ درصدی به این شبکه تقریبا غیرممکن است.
یک کارشناس ناشناس در توییتر، محاسبات خود را از هزینه لازم برای حمله ۵۱ درصدی به شبکه بیت کوین به اشتراک گذاشته است. به گفته وی، از نظر تئوری، چنین حمله‌ای به ۷۵۲ هزار دلار بودجه در هر ساعت نیاز دارد. او افزود، یک نهاد واحد نمی‌تواند چنین هش ریتی را کنترل کند. علاوه بر این، این حمله به سخت‌افزارهای پرهزینه و مقدار سرسام‌آوری برق نیاز دارد.
در سال ۲۰۱۴، GHash.io، یکی از قدیمی‌ترین استخرهای استخراج بیت کوین، به‌طور خطرناکی به حمله ۵۱ درصدی نزدیک بود؛ چراکه بیش از ۴۲ درصد از هش‌ ریت این شبکه را کنترل می‌کرد.
امروزه در سال ۲۰۲۲، چنین سلطه‌ای تقریبا غیرممکن به نظر می‌رسد. با این‌ حال، عده‌ای از تحلیلگران نگرانی‌هایی را در مورد افزایش تمرکز در استخراج بیت کوین ابراز کرده‌اند.
بر اساس داده‌های ارائه‌شده توسط وب‌سایت BTC.com، استخراج‌های استخراج Foundry USA، F2Pool، Antpool، Binance Pool و ViaBTC، بیش از ۸۰ درصد از هش‌ ریت شبکه بیت کوین را در کنترل خود دارند.

Ramzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!

شروع
منبع یوتودِی

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments