ابهامات تازه در مورد غیرمتمرکز بودن اتریوم!

زمان مطالعه: < 1 دقیقه

داده‌های جدید نشان می‌دهند، آن دسته از برنامه‌های دیفای که بر بستر سرویس‌های ابری متمرکز اجرا می‌شوند، ممکن است اتریوم را آسیب‌پذیر کنند. به گزارش پلتفرم تحلیلی مساری (Messari)، اکثر ۴،۶۵۳ گره (node) فعال اتریوم در دست ارائه‌دهندگان متمرکز خدمات وب هستند که یک نقطه ضعف بزرگ برای اتریوم به شمار می‌رود.
طبق گزارش‌ها، سه ارائه‌دهنده اصلی خدمات ابری، ۶۹ درصد از گره‌های میزبانی‌شده در شبکه اصلی اتریوم را تشکیل می‌دهند که بیش از ۵۰ درصد آن را خدمات وب آمازون (AWS)، بیش از ۱۵ درصد را هتزنر (Hetzner) و ۴٫۱ درصد باقی‌مانده را سرویس او وی اچ (OVH) میزبانی می‌کنند. علاوه بر این، داده‌های پلتفرم Ethernodes نشان می‌دهند که اوراکل (Oracle)، علی‌بابا و گوگل نیز به ترتیب ۴٫۱ درصد، ۳٫۹ درصد و ۳٫۵ درصد از خدمات میزبانی وب در اتریوم را ارائه می‌دهند.
علاوه بر این، بر اساس داده‌های موجود، گره‌های اتریوم از نظر جغرافیایی بیشتر در ایالات متحده (۴۶٫۴ درصد) و آلمان (۱۳٫۴ درصد) متمرکز هستند که تقریباً ۶۰ درصد از کل گره‌های اتریوم توزیع‌شده در سراسر جهان را تشکیل می‌دهند. به این ترتیب، مداخله دولت یکی از این دو کشور می‌تواند به شدت بر غیرمتمرکز بودن اتریوم تأثیر بگذارد.

Ramzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!

شروع
منبع کوین تلگراف

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments