زمان مطالعه: 2 دقیقه

وب ۳، سلاح قدرتمند تایوان در برابر چین!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

وزارت امور دیجیتال تایوان (MODA) قصد دارد در تلاش برای مقابله با حملات سایبری، فناوری غیرمتمرکز را در پورتال وب خود پیاده‌سازی کند. سیستم “فایل بین سیاره‌ای (IPFS)” یک فناوری وب ۳ است که مقامات دولتی از آن برای اشتراک‌گذاری غیرمتمرکز فایل استفاده می‌کنند.
سیستم IPFS محتوا را از طریق کد هش فایل شناسایی می‌کند، که به فایل‌های ذخیره‌شده اجازه می‌دهد در هر سیستمی بازیابی شوند و با HTTP ساده به آنها دسترسی داشته باشند.
این تحول پس از سفر جنجالی نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان ایالات متحده به تایوان، علی‌رغم هشدارهای چین صورت گرفت. بعد از این سفر، وب‌سایت‌های دولتی تایوان با حملات متعددی مواجه شدند که از چین سرچشمه می‌گیرند. سفر پلوسی به تایوان نه تنها از نظر ژئوپلیتیکی مهم بود، بلکه موجی را هم در بازار کریپتو ایجاد کرد.
آدری تانگ، وزیر دیجیتال تایوان به رسانه رسمی دولتی گفت که تاکنون، سایت MODA از زمانی که ارتش چین تمرینات خود را آغاز کرد، مورد حمله قرار نگرفته است. تانگ گفت این سایت به صورت ترکیبی از ابزارهای وب ۳ و وب ۲ استفاده می‌کند.
به گفته مقامات، تایوان در سال گذشته شاهد نزدیک به 5 میلیون حمله سایبری یا حداقل اسکن برای آسیب‎پذیری‌های سیستم بوده است. البته تایوان اخیراً پس از تشبیه ارزهای دیجیتال با قمار آنلاین، به‌طور غیرمستقیم خرید ارزهای دیجیتال با کارت‌های اعتباری را ممنوع کرده است.
با این وجود، این کشور مانند بسیاری دیگر در سراسر جهان، در حال اجرای آزمایشی ارز دیجیتال بانک مرکزی خود است.

Ramzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!

شروع
منبع کوین تلگراف

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments