یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های کلاهبرداری با بیت کوین لو رفت!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

گروه معاملات آتی کالا (CFTC) که یک آژانس نظارتی تنظیم‌کننده قوانین فدرال در آمریکاست، یک استخر جهانی کالای ارز خارجی به نام Mirror Trading International Proprietary Limited (به اختصار MTI) و مدیر اهل آفریقای جنوبی‌اش به نام کورنلیوس یوهانس استاینبرگ (Cornelius Johannes Steynberg) را به کلاهبرداری ۲ میلیارد دلاری با بیت کوین، از طریق یک طرح بازاریابی چندسطحی بین‌المللی بین سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۱ متهم کرده است. این گروه روز جمعه در بیانیه‌ای این اتهام را در دادگاه منطقه‌ای ناحیه غربی تگزاس، مطرح کرد.
طبق شکایت CFTC، استاینبرگ حداقل ۲۹،۴۲۱ بیت کوین را در آن دوره به ارزش ۱٫۷۳ میلیارد دلار دریافت کرده که البته ارزش آن‌ها در حال حاضر به ۵۹۸ میلیون دلار کاهش یافته‌ است. در این طرح، حدود ۲۳ هزار نفر از فقط آمریکا شرکت کرده‌اند. این در حالی است که MTI مجوز CFTC را دریافت نکرده است.
کریستن جانسون (Kristin Johnson)، کمیسر CFTC گفته است که این پرونده، «بزرگ‌ترین پرونده کلاهبرداری با بیت کوین» است که تاکنون توسط این سازمان بررسی شده است.
گفته می‌شود که استاینبرگ که در آفریقای جنوبی نیز فراری محسوب می‌شود، در برزیل و با حکم اینترپل دستگیر شده است. CFTC‌ در این رابطه بیانیه‌ای صادر کرده و گفته است که به دنبال احقاق کامل حقوق قربانیان این پرونده است، هرچند که متهمان ممکن است بودجه کافی برای بازپرداخت خسارات را نداشته باشند.
به نظر می‌رسد CFTC که ماه پیش نیز دو نفر را به کلاهبرداری ۴۴ میلیون دلاری در ارز دیجیتال متهم کرده بود، به دنبال تبدیل‌شدن به بزرگ‌ترین تنظیم‌کننده یا رگولاتور در صنعت ارزهای دیجیتال است.

Ramzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!

شروع
منبع کریپتوپوتیتو
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments