یک حمله دیگر به ماهیت بیت کوین!

زمان مطالعه: < 1 دقیقه

در میان تداوم نزول بازار ارزهای دیجیتال، یکی از کارشناسان کلیدی حوزه بلاکچین در کشور چین، از رمزارزها به عنوان یک طرح پانزی یاد کرده است.
ییفان هی (Yifan He)، مدیرعامل Red Date Technology، یک شرکت بزرگ فعال در حوزه فناوری بلاکچین، مقاله جدید خود را به انواع مختلف ارزهای دیجیتال و ماهیت پانزی آنها اختصاص داده است. در این مقاله، هی با اشاره به سقوط اکوسیستم ترا (Terra) در ماه می، از ارزهای دیجیتال به عنوان «بزرگترین طرح پانزی در تاریخ بشر» یاد می‌کند. او همچنین به انتقادات صورت‌گرفته به بیت کوین از سوی بیل گیتس (Bill Gates)، بنیانگذار مایکروسافت و وارن بافت (Warren Buffett)، سرمایه‌گذار افسانه‌ای، اشاره کرده است.
هی می‌گوید:

در حال حاضر، همه ارزهای دیجیتال، از جمله بیت‌ کوین، طرح پانزی هستند، فقط بسته به ارزش بازار و تعداد کاربران خود، سطوح ریسک متفاوتی دارند.

Ramzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!

شروع

او همچنین از مفهوم جدید معروف به X-to-earn (کسب درآمد در ازای X) که اخیرا در دنیای کریپتو بسیار رایج شده است، انتقاد کرده و این مدل را «یک استراتژی برای فیشینگ» نامیده است.
با وجود مخالفت هی با بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال، او معتقد است که استیبل کوین‌هایی مانند USDT و USDC، اگر به درستی تنظیم شوند، عملکرد خوبی خواهند داشت.

منبع کوین تلگراف
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

13 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رأی
Inline Feedbacks
View all comments

این خودش پانزی بدنیا اومده .نمیدونم اینا رو از کجا پیدا میکنن فک میکنن مهم هستن .خود وارن بافت کی هست که این بخواد باشه

درود.
اصلن خودچینیهااستادهرچی دزدتودنیان.
بعدشم درطرحهای پانزی ودزدی ازچینی جماعت بدترنداریم.
جالبه یاروخودش شغل وحرفه ش همین بازاره

سلام
چجوری میشه طرف مدیرعامل یک شرکت بزرگ فعال در حوزه فناوری بلاکچین باشد بعد از بیت کوین و سایر رمز ارزها انتقاد بکنه؟

سلام.ارزهای دیجیتال یکی از محصولات بلاکچین است،از دیگر کاربردهای بلاکچین میتوان به اشتراک گذاری ایمن داده‌های پزشکی،ردیابی حق امتیاز آثارهنری،مکانیسم رای گیری،پلت فرم پردازش املاک و مستغلات اشاره کرد.

دنبال نخود سیاه هستین خالق بیت کوین یه عالمه بیتکوین( ۵ تریلیون بیت کوین ) در کیف پول خودش ذخیره کرده بود این مقدار هنگفت را زمانی که بیت کوین ۶۰ هزار دلاری شد به ارز فیات ملک و ماشین تبدیل کرد و بیخیال ۲۱ میلیون بیت کوین استخراج شده و استخراج نشده ای که دنیا دنبالشون هستن شده و دنیا رو با ۲۱ میلیون بیت کوین رها کرده تا مدتی هم دنیا پی نخود سیاه هستن وبعدشم قیمت بیت کوین صفر واقعی میشود
پایان داستان بیت کوین

ریاضی خوندی؟ ۵تریلیون بیت کوین؟

ببخشید شما انگار مثل من خیلی تازه کاری اولا ساتوشی یک ملیون بیت کویین رو برداشته که همه دنیا میدونن دوما کسی تعداد بیت کویین رو نمیتونه تغییر بده در آخر هر بیتکویین نشانی خودش رو داره و نمیشه کپی گرفت ولی کلاه بردار زیاده حتی میشه دفتر کل رو هم تغییر داد بعد هم تا کامل استخراج نشود صفر نمی‌شود
ترس هم مثل طمع باعث از دست دادن سرمایه میشه گرنه طلا و بیت کویین و اوراق و اسکناس همه یک کار انجام می‌دهند و فرقی ندارن دوستانی مثل من بیت کویین ۳۰۰۰ دلاری رو هم دیدن و کل زندگیشون در خطر بوده با بیت کویین پول دار شدن حالا با اون بی‌پول میشن بی چاره اون کسی هست که می‌ترسید وارد بازار بشه و طمع کرد و توی قیمت بالا خریده و دوباره الان از ترس میخواد بفروشه

همه دنیا نمیدونن تو میدونی الکی حرف میزنی

سلام عرض ادب.شما از الگوریتم و ریاضی چیزی سردر میاری؟اگه آره که این کامنتت توهین به علم خودته،اگه هم سردر نمیاری که اصلا بحثی ندارم باهاتون و کامنت بعدیتم از الان درسته.

یه چی گفتی که یه چی گفته باشیا

دادا اگه یه خورده سوادتو بالا ببری میفهمی وقتی ۲۱ میلیون کوین داره بیشتر نمیتونه تولید کنه .اول مطالعه کن بعد این اختراع فوق العاده رو زیر سوال ببر

شما ول کن این حرفارو ساندیس بخر سال آینده دوبل میشه با مسائل پیچیده چیکار داری آخه…حیف مغزت نیس؟!؟!

حتما خودش میخواد یه ارز جدید بده بیرون جای بیت کوین رو بگیره