۲۰۲۲ بدترین سال بیت کوین لقب گرفت!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

گزارش روز شنبه شرکت تجزیه‌وتحلیل بلاکچین گلس‌نود (Glassnode) نشان می‌دهد که چگونه افت فعلی قیمت بیت کوین به زیر میانگین متحرک ۲۰۰ روزه، انحراف منفی از قیمت واقعی و ضرر خالص تحقق‌یافته، باعث شده‌اند که سال ۲۰۲۲ به بدترین سال تاریخ این ارز دیجیتال بدل شود.
گلس‌نود می‌گوید که اولین و واضح‌ترین نشانه یک بازار نزولی برای بیت کوین، افت قیمت آن به زیر میانگین متوسط ۲۰۰ روزه و بدتر از آن، به زیر میانگین متوسط ۲۰۰ هفته‌ای است. گلس‌نود نشان داده است که قیمت بیت کوین به کمتر از نصف میانگین متوسط ۲۰۰ روزه، سقوط کرده است. سقوط مضرب مایر (MM) به زیر ۰٫۵ نیز از سال ۲۰۱۵ اتفاق نیفتاده بود.
کاهش قیمت اسپات به زیر قیمت واقعی نیز مؤید شرایط به‌شدت نزولی بازار در سال ۲۰۲۲ است. این شرایط، سبب شده است که معامله‌گران کوین‌های خود را با ضرر بفروشند. گلس‌نود این وضعیت را نشانه‌ای از شکست بازار می‌داند. کاهش قیمت اسپات به زیر قیمت واقعی تنها پنج بار در تاریخ بیت کوین سابقه داشته است.
گلس‌نود اضافه می‌کند که سرمایه‌های سرمایه‌گذاران در این شرایط در وضعیت ضرر خالص تحقق‌یافته قفل شده است و آنها با افت قیمت به زیر ۲۰ هزار دلار تنها در یک روز ۴٫۲۳۴ میلیارد دلار ضرر کرده‌اند. سایر گزارش‌ها نیز تایید می‌کنند که ماینرهای بیت کوین شروع به فروش اندوخته‌های خود کرده‌اند. امری که می‌تواند نشان‌دهنده اقدام آن‌ها به کاپیتولاسیون (تسلیم شدن و فروش) باشد. این اتفاق معمولا نشان‌دهنده پایین‌ترین محدوده قیمت در یک چرخه است. قیمت بیت کوین در زمان انتشار این خبر، به ۲۱،۲۵۸٫۷۶ دلار رسیده است.

Ramzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!

شروع
منبع کوین تلگراف
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments