درآمدزایی متاورس برای تولیدکنندگان محتوا!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

مارک زاکربرگ، دیروز با انتشار پستی در فیسبوک گفت که به‌روزرسانی‌هایی برای کمک به تولیدکنندگان محتوا (Creators) در متاورس ارائه خواهند شد. اولین مورد از این به‌روزرسانی‌ها، در خصوص کمک به درآمدزایی بیشتر برای تولیدکنندگان محتوا است.
قرار است، تعلیق اشتراک‌گذاری درآمد تولیدکنندگان محتوا با فیسبوک و اینستاگرام، یک سال دیگر نیز تمدید شده و تا سال ۲۰۲۴ ادامه یابد. مدیر اجرایی فیسبوک گفته است که این شرکت، پس‌ از آن نیز کمتر از ۳۰ درصد درآمد را از تولیدکنندگان محتوا دریافت خواهد کرد که نسبت به اپل و دیگر شرکت‌ها کمتر است.
به‌روزرسانی موسوم به اشتراک‌گذاری تعاملی (Interoperable Subscriptions) به تولیدکنندگان محتوا این امکان را می‌دهد که به مشترکین پولی محتواهای خود در پلتفرم‌های دیگر، اجازه دسترسی به گروه‌های فیسبوکی‌شان را نیز بدهند. همچنین، بخش Stars فیسبوک نیز به‌روی تمامی سازندگان برتر محتوا به‌منظور ساختن ویدئوهای لایو، VOD و Reel باز خواهد شد.
به‌روزرسانی دیگر موسوم به The Reels Play Bonus به تولیدکنندگان محتوا، اجازه ارسال Reelها از اینستاگرام به فیسبوک و کسب درآمد از آنجا را نیز می‌دهد.
ایجاد یک بازار برای تولیدکنندگان محتوا و گسترش کالکشن‌های محصولات NFT نیز از دیگر آپدیت‌های فیسبوک در زمینه متاورس هستند. زاکربرگ گفته که این ویژگی‌ها در ابتدا تنها برای برخی تولیدکنندگان برتر آمریکایی در دسترس خواهند بود.
اینستاگرام در ماه می، آزمایش NFTها روی پلتفرم خود را از طریق ویژگی Digital Collections آغاز کرد. متا در این زمینه با رقبایی مانند TikTok‌ مواجه است.

Ramzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!

شروع
منبع کریپتوپوتیتو
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments