دوران وام‌دهی ارز دیجیتال به سر رسیده است؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گفته برخی از کارشناسان صنعت رمزارزها، بازار نزولی فعلی ارزهای دیجیتال برای وام‌دهندگان این صنعت بسیار مضر است، اما مفهوم «وام‌دهی ارز دیجیتال» همچنان می‌تواند از این بازار نزولی جان سالم به در ببرد. وام‌دهی ارزهای دیجیتال، نوعی خدمات رمزارزی است که به وام‌گیرندگان اجازه می‌دهد از دارایی‌های رمزارزی خود به عنوان وثیقه برای دریافت وام در قالب ارز فیات مانند دلار ایالات متحده یا استیبل کوین‌هایی مانند تتر استفاده کنند.
به گفته جوزف تِتِک (Josef Tětek)، تحلیلگر بیت کوین در شرکت Trezor، شرکت‌های ارز دیجیتالی که تجارت خود را بر اساس ذخایر کسری اداره می‌کنند، در بازارهای نزولی در معرض خطرات بیشتری قرار دارند. وی می گوید:

Ramzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!

شروع

وام‌دهی در دنیای ارزهای دیجیتال به عنوان یک مفهوم می‌تواند از این بحران جان سالم به در ببرد، به شرطی که بخش مشکل عدم تطابق سررسید رفع شود. صرافی‌ها و متولیانی که بر اساس مدل ذخیره کسری کار می‌کنند، با آتش بازی می‌کنند. این روش ممکن است در بازارهای صعودی به خوبی کار کند، اما در زمان نزول بازار خطرناک است.

به گفته تِتِک، کاهش شدید قیمت ارزهای دیجیتال برای کسب‌وکارهای دیجیتال که خدمات وام‌دهی ارائه نمی‌کنند و سپرده‌های کاربران را افزایش نمی‌دهند، قابل تحمل‌تر است. این به آنها اجازه می‌دهد تا از اثر دومینوی کاهش قیمت‌ها جلوگیری کنند. شایان ذکر است که Celsius، پلتفرم بزرگ وام‌دهی ارزهای دیجیتال، در ۱۳ ژوئن و در پی نزول توکن خود، تمام برداشت‌ها از پلتفرم خود را به حالت تعلیق درآورد.

منبع کوین تلگراف
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments