پیش‌بینی تداوم رالی صعودی این ۵ رمزارز در هفته پیش‌رو!

زمان مطالعه: 6 دقیقه

بازار ارزهای دیجیتال در چند روز گذشته شاهد بازگشتی قوی بود. بر اساس داده‌های وبسایت CoinMarketCap، ارزش کل بازار رمزارزها با یک رشد ۲٫۴ درصدی در ۲۴ ساعت گذشته، به ۹۹۷٫۳۵ میلیارد دلار رسیده است.

Ramzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!

شروع

به گزارش سایت کوین تلگراف، اکنون سوالی که برای معامله‌گران پیش آمده، این است که آیا این رالی صعودی قوی، یک جهش گربه مرده است یا شروع یک روند صعودی جدید. پیش‌بینی قطعی اینکه آیا بازار کریپتو به کف قیمت خود رسیده، کار دشواری است، اما نمودارها نشان می‌دهند که این فرآیند آغاز شده است.

در این میان، HornHairs، تحلیلگر بازار، تاکید کرده که بازار نزولی ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۸ به مدت ۳۶۴ روز به طول انجامیده بود و از سال ۲۰۲۱ تا پایین‌ترین سطح بازار فعلی، این مدت دوباره برابر با ۳۶۴ روز است. یک نکته قابل‌توجه دیگر این است که بازار صعودی ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۷ و فاز صعودی ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۱ هر دو ۱،۰۶۴ روز به طول انجامیدند. بنابراین، اگر تاریخ تکرار شود، بیت کوین می‌تواند در عرض ۱،۰۰۰ روز به اوج جدید خود برسد.

در ادامه، نمودار ۵ ارز دیجیتال را که می‌توانند در کوتاه‌مدت عملکرد بهتری نسبت به سایر رمزارزها داشته باشند، با هم بررسی می‌کنیم.

۱. بیت کوین

در تاریخ ۱۳ ژانویه، قیمت بیت کوین به ۲۱،۲۵۸ دلار و شاخص قدرت نسبی (RSI) آن به بالای ۸۹ رسید که نشان‌دهنده گرم شدن بیش از حد رالی در کوتاه‌مدت بود. انتظار می‌رود که خرس‌ها دفاعی قوی در محدوده ۲۱،۵۰۰ دلار داشته باشند.

نمودار روزانه BTC/USDT.

گاهی اوقات، زمانی که تغییر روند اتفاق می‌افتد، RSI ممکن است برای مدتی طولانی در قلمروی اشباع خرید باقی بماند. اگر جفت BTC/USDT از سطح فعلی عقب‌نشینی زیادی نداشته باشد، نشان می‌دهد که معامله‌گران عجله‌ای برای ثبت سود ندارند؛ زیرا آنها در انتظار صعود دیگری هستند. اگر خریداران بتوانند قیمت را به بالای ۲۱،۵۰۰ دلار برسانند، این جفت می‌تواند تا ۲۲،۸۰۰ دلار افزایش یابد. این سطح ممکن است دوباره به عنوان یک مانع بزرگ عمل کند.

در مقابل، برای اینکه این حرکت صعودی متوقف شود، خرس‌ها باید قیمت را به زیر سطح روانی ۲۰ هزار دلار بکشانند. در چنین شرایطی، این جفت ممکن است به سطح ۱۸،۳۸۸ دلار سقوط کند.

۲. لایت کوین

در تاریخ ۱۲ ژانویه، قیمت لایت کوین به بالاتر از مقاومت بالاسری ۸۵ دلار افزایش یافت که نشان‌دهنده شروع یک روند صعودی جدید است. به نظر می‌رسد که تا صعود قیمت به ۱۰۷ دلار، هیچ مانع بزرگی بر سر راه لایت کوین وجود ندارد.

نمودار روزانه LTC/USDT.

گاوها اکنون سعی خواهند کرد به شدت از منطقه بین ۸۵ دلار و متحرک نمایی ۲۰ روزه (۷۹ دلار) دفاع کنند. در صورت افزایش قیمت از این منطقه، جفت LTC/USDT می‌تواند به روند صعودی خود ادامه دهد و به ۱۰۷ دلار برسد. شیب رو به بالای میانگین‌های متحرک نشان‌دهنده مزیتی برای گاوها است، اما قرار داشتن RSI بالای ۷۷ نشان می‌دهد که احتمال یک عقب‌نشینی جزئی یا تثبیت وجود دارد.

اگر خرس‌ها بخواهند دست برتر را به دست آورند، باید قیمت را به زیر سطح ۷۵ دلار برسانند. در این صورت، این جفت ممکن است تا ۶۱ دلار سقوط کند.

۳. توکن صرافی اوکی‌ایکس (OKB)

در حالی که چندین ارز دیجیتال در تلاش برای ثبت کف قیمتی خود هستند، به نظر می‌رسد OKB روند صعودی جدیدی را آغاز کرده است.

نمودار روزانه OKB/USDT.

شیب رو به بالای میانگین‌های متحرک و قرار داشتن RSI در قلمروی خرید اشباع، نشان می‌دهد که گاوها دست برتر را دارند، اما احتمال تثبیت یا اصلاح کوتاه‌مدت را هم نمی‌توان رد کرد. جفت OKB/USDT ممکن است به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۲۷٫۶۴ دلار) سقوط کند، که احتمالاً به عنوان یک حمایت قوی عمل خواهد کرد. اگر قیمت از این سطح بازگردد، این جفت ارز می‌تواند به سمت مانع بالاسری در ۳۴٫۱۸ دلار حرکت کند. عبور از این سطح ممکن است کار دشواری باشد، اما اگر گاوها موفق به انجام آن شوند، این جفت می‌تواند به ۴۲ دلار برسد.

در مقابل، اگر خرس‌ها بخواهند حرکت صعودی را متوقف کنند، باید قیمت را به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه کاهش دهند. اگر آنها موفق شوند، این جفت ممکن است به میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۲۴٫۰۵ دلار) سقوط کند.

۴. بیت دائو

قیمت بیت دائو از ۰٫۲۶ دلار در ۲۷ دسامبر به ۰٫۵۳ دلار در ۱۴ ژانویه افزایش یافت که نشان‌دهنده یک حرکت صعودی قوی است. علاوه بر این، عقب‌نشینی جزئی در ۱۵ ژانویه نشان می‌دهد که معامله‌گران با عجله از موقعیت خود خارج نمی‌شوند؛ زیرا آنها پیش‌بینی می‌کنند که روند صعودی ادامه یابد.

نمودار روزانه BIT/USDT.

اگر گاوها قیمت را به بالای مقاومت بالاسری ۰٫۵۴ دلار برسانند، جفت BIT/USDT می‌تواند حرکت صعودی خود را از سر بگیرد. مقاومت بعدی در نزدیکی ۰٫۶۸ دلار قرار دارد. خرس‌ها ممکن است چالشی قوی در این سطح ایجاد کنند؛ زیرا شکستن و بسته شدن کندل بالاتر از آن می‌تواند مسیر را برای افزایش احتمالی قیمت تا ۰٫۸ دلار هموار کند.

از طرف دیگر و در مسیر نزولی، اولین حمایت در ۰٫۴۶ دلار و سپس، در متحرک نمایی ۲۰ روزه (۰٫۴۲ دلار) قرار دارد. یک جهش قوی از هر دوی این حمایت‌ها، نشان می‌دهد که معامله‌گران در حال خرید در افت قیمتی هستند. این امر می‌تواند منجر به آزمایش مجدد ۰٫۵۴ دلار شود. اما اگر خرس‌ها قیمت را به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه کاهش دهند، می‌توانند دوباره کنترل اوضاع را به دست بگیرند.

۵. فانتوم

در تاریخ ۹ ژانویه، قیمت فانتوم به بالاتر از خط روند نزولی افزایش یافت که نشان‌دهنده یک تغییر بالقوه در روند است. این بریک آوت با یک رالی شدید دنبال شد که RSI را به سطوح اشباع خرید سوق داد.

نمودار روزانه FTM/USDT.

رالی‌های عمودی اغلب ناپایدار هستند، از این رو احتمال پولبک وجود دارد. در همین راستا، جفت FTM/USDT ممکن است تا فیبوناچی اصلاحی ۳۸٫۲ درصد (۰٫۳ دلار) و سپس، تا فیبوناچی اصلاحی ۵۰ درصد (۰٫۲۸ دلار) کاهش یابد. اگر قیمت از این منطقه برگردد، نشان‌دهنده تغییر احساسات از «فروش در رالی» به «خرید در افت قیمت» است. گاوها سپس تلاش خواهند کرد تا روند بهبود را از سر بگیرند و جفت را به بالای ۰٫۳۶ دلار برسانند. اگر آنها موفق شوند، این جفت می‌تواند تا ۰٫۴۲ دلار صعود کند.

در مقابل، شکست و بسته شدن کندل در پایین‌تر از سطح ۰٫۲۸ دلار می‌تواند این جفت را تا سطح فیبوناچی اصلاحی ۶۱٫۸ درصد (۰٫۲۶ دلار) پایین بیاورد.

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

3 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رأی
Inline Feedbacks
View all comments

من نظرم اینه یه اصلاح کوچیکه دوباره پامپ داریم تا مقاومت بعدی چون نزدیک به هم هستن وساختن مقاومت اصلی اونجاست که بازار خرسی بشه….

برای خرید بیت کوین به کجا مراجعه کنیم
ممونم از راهنمایی خوب شما

به صرافی دوست عزیز