۳ دلیل برای صعودی بودن بیت کوین!

زمان مطالعه: 4 دقیقه

بیت کوین طی چند وقت اخیر در رکود قرار داشته است، اما زمانی که هیچ کس در مورد این ارز دیجیتال صحبت نمی‌کند، معمولا بهترین زمان برای خرید آن است.

Ramzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!

شروع

به گزارش سایت کوین تلگراف، در ۲۴ ساعت گذشته، قیمت بیت کوین با یک رشد تقریباً ۵ درصدی به ۲۱،۵۲۰ دلار صعود کرد. در همین حال، جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، تعهد این سازمان را نسبت به انجام هر کاری که برای مبارزه با تورم لازم باشد، اعلام کرده است.

اساساً، افزایش نرخ بهره و انقباضات کمی به منظور از بین بردن تقاضای مصرف‌کننده است که در نهایت منجر به کاهش قیمت کالاها و خدمات می‌شود، اما پاول می‌گوید هنوز تا آن نقطه فاصله داریم. بنابراین در حال حاضر یک سناریوی مطمئن برای سرمایه‌‌گذاری قوی روی بیت کوین از منظر قیمت و سود کوتاه مدت وجود ندارد. اما در مورد کسانی که افق سرمایه‌گذاری بلندمدت دارند، این طور نیست، آن هم به 3 دلیل:

ضریب میانگین متحرک 2 ساله

قیمت بیت کوین در حال حاضر 72 درصد از بالاترین قیمت تاریخ خود یعنی 69000 دلار کاهش یافته است. در بازارهای نزولی قبلی، قیمت آن شاهد 55 درصد اصلاح در 21 ژوئیه امسال، کاهش 71 درصدی در مارس 2020 و اصلاح 84 درصدی در دسامبر 2018 بود. اگرچه تحمل این وضعیت سخت است، اما اصلاح 72 درصدی فعلی در مقایسه با افت‌های قبلی خارج از حد معمول نیست.

ضریب میانگین متحرک ۲ ساله بیت کوین

با مقایسه داده‌های نزولی با ضریب میانگین متحرک ۲ ساله، متوجه می‌شویم که قیمت به زیر میانگین متحرک 2 ساله سقوط کرده و یک دره را ایجاد نموده است. سپس برای چندین ماه قبل از از سرگیری روند صعودی ۲ ساله حرکت نوسانی داشته است. با بررسی بیشتر نمودار در می‌یابیم که قیمت در حال حاضر در منطقه‌ای که می‌توان آن را منطقه تحکیم توصیف کرد، قرار دارد.

ضریب نرخ طلایی

یک میانگین متحرک جالب دیگر و نمودار فیبوناچی نشان می‌دهند که قیمت بیت کوین کمتر از میزان واقعی ارزش‌گذاری شده است.

نمودار هفتگی BTC/USDT

نگاهی به شاخص قدرت نسبی (RSI) یک هفته‌ای بیت کوین نیز نشان می‌دهد که این دارایی تقریباً در منطقه اشباع فروش قرار دارد. هنگام مقایسه RSI هفتگی با نمودار کندلی بیت کوین، واضح است که انباشت در دوره‌های اشباع فروش نیز یک تاکتیک سودآور است.

امتیاز Z اندیکاتور MVRV بیت کوین

شاخص درون زنجیره‌ای MVRV اخیراً به پایین‌ترین امتیاز خود از سال 2015 رسیده است. این معیار اساساً نسبتی است از ارزش بازار بیت کوین در برابر ارزش واقعی آن، به عبارت ساده‌تر، مبلغی که مردم برای بیت کوین پرداخت می‌کنند در مقایسه با ارزش فعلی آن.

امتیاز Z MVRV بیت کوین

این امتیاز بینشی را در مورد زمانی که بیت کوین نسبت به قیمت منصفانه آن کمتر یا بیشتر ارزش‌گذاری شده است را نشان می‌دهد.

این امتیاز اکنون در پایین‌ترین حد چند ساله و چرخه قبلی است. یک تفسیر از داده‌ها نشان می‌دهد که بیت‌کوین در میانه‌ فرآیند نزولی قرار دارد و احتمالاً وارد مراحل اولیه انباشتگی می‌شود.

البته، قیمت آن می‌تواند بسیار بیشتر کاهش یابد و عوامل نزولی که بازارهای سهام را تحت تأثیر قرار می‌دهند، احتمالاً همچنان بر قیمت‌ رمزارزها نیز تأثیر خواهند گذاشت، بنابراین هیچ یک از شاخص‌های ذکر شده در بالا نباید به تنهایی برای سرمایه‌گذاری مورد اتکا قرار گیرند.

بازار رمزارزها اکنون در وضعیت بدی قرار دارد و بعید به نظر می‌رسد که در کوتاه‌مدت تغییر کند، اما زمان‌بندی ادامه این وضع نیز برای اکثر معامله‌گران غیرممکن است. بنابراین، چیزی که سرمایه‌گذاران باید به دنبال آن باشند، تلاقی میان انواع معیارها و شاخص‌هایی است که با سناریوی خودشان همسو باشند.

در حال حاضر، بیشتر معیارهای درون زنجیره‌ای بیت کوین و شاخص‌های تحلیل تکنیکال نشان می‌دهند که میانگین هزینه دلاری معقول در موقعیتی قابل مدیریت است. با این حال، هرگز بیش از توان مالی خود در بازار ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری نکنید.

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments