بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر ارز دیجیتال در دنیا وجود دارد

زمان مطالعه: 3 دقیقه

سومین و آخرین نسخه‌ی “مطالعه‌ی جهانی بنچ مارکینگ دارایی‌های دیجیتال” که توسط دانشگاه کمریج منتشر شده است، نشان می‌دهد که تعداد استفاده کنندگان ارزهای دیجیتال از 35 میلیون نفر در سال 2018، به 101 میلیون نفر در چارک سوم سال 2020 افزایش یافته است؛ یعنی چیزی حدود 3 برابر.

سومین مطالعه‌ی جهانی بنچ مارکینگ (سنجش کیفیت چیزی بر اساس مقایسه‌ی آن با چیزهای مشابه) دارایی‌های دیجیتال که توسط دانشگاه کمریج صورت می‌گیرد، اخیراً منتشر شده است. نتایج این مطالعه، یک رشد حدوداً 200 درصدی را در تعداد کاربران ارزهای دیجیتال طی دو سال اخیر نشان می‌دهد. همچنین این مطالعه فاش کرد که رشد سالانه در تمام بخش‌ها از 57% در سال 2018، به 21% در سال 2019 کاهش داشته است.

کاربران جدید ارزهای دیجیتال، طی 2 سال گذشته، 189% افزایش یافته‌اند

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

با توجه به آخرین نسخه‌ی مطالعه‌ی جهانی بنچ مارکینگ دارایی‌های دیجیتال که توسط “مرکز خدمات مالی قابل جایگزین” دانشگاه کمبریج منتشر شده است، جمعیت کاربران ارزهای دیجیتال با یک جهش 189 درصدی در مقایسه با سال 2018 همراه بوده است.

مشاهدات نشان می‌دهد که تا چارک سوم سال 2020، 101 میلیون کاربر منحصر به فرد برای استفاده از بیت کوین و دیگر دارایی‌های دیجیتال اقدام به ثبت نام نزد “ارائه دهندگان خدمات” نموده‌اند. این ارائه دهندگان خدمات که اغلب کیف پول‌های ارز دیجیتال و پلتفرم‌های معاملات ارز دیجیتال هستند، برای کاربران مذکور، 191 میلیون حساب کاربری ایجاد کردند. مطابق گزارش دانشگاه کمبریج:

در سال 2018، دومین مطالعه‌ی جهانی بنچ مارکینگ دارایی‌های دیجیتال، تعداد کاربران تأیید هویت شده‌ی ارزهای دیجیتال را حدود 35 میلیون نفر تخمین زد.

این دانشگاه همچنین دلیل این افزایش نجومی در جمعیت کاربران را توضیح داد:

این رشد 189 درصدی در تعداد کاربران را شاید بتوان با افزایش تعداد حساب‌های کاربری (که 37% افزایش داشتند) و همچنین تأیید هویت شدن کاربران حساب‌های قدیمی‌تر توجیه کرد که به ما اجازه می‌دهد تخمین قبلی خود از حداقل تعداد کاربران هر یک از فراهم‌کنندگان خدمات ارز دیجیتال را افزایش دهیم.

نویسندگان این گزارش، عنوان کردند که نه تنها پرسشنامه‌ی آن‌ها، بلکه مطالعات صورت گرفته توسط “مرجع راهبرد امور مالی انگلستان” هم یک رشد 78 درصدی (در مقایسه با سال 2019) در تعداد دارندگان ارزهای دیجتال در سراسر دنیا را نشان می‌دهد.

تعداد کاربران خُرد، بیش‌تر از کاربران سازمانی است

گزارش دانشگاه کمبریج نشان می‌دهد که علیرغم اینکه مؤسسات، زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری حرفه‌ای در ارزهای دیجیتال را توسعه داده‌اند، کماکان غلبه با کاربران خُرد است.

پایگاه مشتریانِ ارائه‌کنندگان خدمات دارایی‌های دیجیتال هنوز هم توسط مشتریان خُرد کنترل می‌شود که این نشان می‌دهد، علیرغم افزایش رو به رشد مؤسسات، نرخ تبدیل (conversion rate) هنوز هم محدود است.

طبق نظر تیم طراح و اجراکننده‌ی این تحقیق، مشکلاتی از قبیل دستکاری در بازار و نوسانات قیمت ارزهای دیجیتال، منجر شده است که مؤسسات سنتی سرمایه‌گذاری علاقه‌ی اندکی به ورود به این بازار نشان دهند.

البته در نیمه‌ی روشن قضیه، تحقیق فوق نشان داد که 30% مشتریانی که در شرکت‌های ارائه‌کننده‌ی خدمات اروپایی و آمریکای شمالی حساب ایجاد کردند، “مشتریان تجاری و مؤسسات” هستند. این مقدار در آسیا و اقیانوسیه 16%، آمریکای لاتین و کارائیب 10% و در خاورمیانه و آفریقا 20% می‌باشد.

تحقیق دانشگاه کمبریج، در نتیجه‌ی مشاهدات خود مطرح کرد که مشتریان بسیاری از شرکت‌های آسیا و اقیانوسیه، ماینرهای بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال هستند. این امر به دلیل تمرکز زیادی است که در آسیا بر فعالیت‌های ماینینگ وجود دارد؛ به ویژه در چین. این گزارش افزود:

ماینرها از خدمات این شرکت‌ها برای لیکویید کردن کوین‌هایشان به ارز فیات (ارز فیات یا پول بی‌پشتوانه به ارزی گفته می‌شود که توسط دولت‌ها منتشر می‌شود و پشتوانه‌ی فیزیکی مثل طلا ندارد بلکه ارزش آن اعتباری است، مانند دلار) ملی استفاده می‌کنند تا هزینه‌های فیات خود را پوشش دهند.

همچنین ماینرها به صورت قابل توجهی وجوه دیجیتالی را که بدست آورده‌اند، هج می‌کنند (روشی برای مصون ماندن از ریسک نوسانات قیمت). بعلاوه شمار رو به افزایشی از این ماینرها، ترجیح می‌دهند که ارزهای دیجیتال خود را به عنوان وثیقه برای دریافت ارزهای فیات قرار دهند.

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments