چگونه لایت کوین بخریم؟

لایت كوین مانند اتریوم یك رمزارز همتا به همتاست كه در سال 2011 توسط فردی چینی به نام چارلی لی ابداع شد

زمان مطالعه: 6 دقیقه

خرید لایت کوین، چرا و چگونه؟

اگر به دنبال خرید لایت کوین هستید، بهتر است قبل از هر چیز اطلاعاتی در مورد این رمز‌ارز داشته باشید.

لایت كوین چیست؟

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

لایت كوین مانند اتریوم یك رمزارز همتا به همتاست كه در سال 2011 توسط فردی چینی به نام چارلی لی ابداع شد. چارلی لی كه از تجربه همكاری با كوین بیس و گوگل بهره می‌برد، توانست به سرعت شبكه لایت كوین را راه اندازی كند. لایت كوین نیز مانند بیت كوین یك رمزارز غیرمتمركز است كه با نام اختصاری LTC شناخته می‌شود. این رمزارز این امكان را به شما می‌دهد تا بتوانید در كمترین زمان پرداخت خود را انجام دهید و كمترین كارمزد را پرداخت كنید.

از آنجا كه بیت كوین اولین كوین دنیای رمزارزها و ارزهای دیجیتالی است، بهتر است تا در مقام مقایسه، این دو ارز را با هم به زیر ذره بین ببریم تا با لایت كوین بیشتر آشنا شویم.

لایت كوین با برگزیدن نشان‌های نقرهای رنگ این نكته را القا كرد كه اگر بیت كوین طلا باشد، لایت كوین حتما نقره محسوب می‌شود. محدودیت در تعداد یكی از شباهت‌های این دو رمزارز است. محدودیت تعداد بیت كوین به 21 میلیون و لایت كوین به 84 میلیون كوین می‌رسد.

از دیگر شباهت‌های آنها می‌توان به سیستم استخراج آنها اشاره كرد. برای استخراج هر دوی این ارز‌ها نیاز به استفاده از توان محاسباتی كامپیوتر‌هاست. الگوریتم لایت كوین Scrypt است . برخلاف بیت كوین كه از الگوریتم SHA-256 استفاده می‌‌كند. Scrypt تكنولوژی پیشرفته‌تری نسبت به الگوریتم بیت كوین دارد و همین موضوع سبب شده است تا محاسبات كمتری برای تایید تراكنش‌ها صورت بگیرد و تراكنش‌ها با سرعت بیشتری تایید شوند. علاوه بر این‌ها همین سختی استخراج كمتر نسبت به بیت كوین باعث شده است تا استخراج‌گران بتوانند علاوه بر استخراج آن با دستگاه‌های ASIC، از طریق كارت گرافیك هم اقدام به استخراج لایت كوین كنند. هرچند كه با افزوده شدن تعداد كاربران آن احتمال اینكه به زودی كارت‌های گرافیكی نیز از این چرخه حذف شوند، وجود دارد.

از شباهت‌های دیگر لایت كوین و بیت كوین را می‌توان اختصاص پاداش استخراج به استخراج كنندگان دانست. در بیت كوین به ازای هر 210 هزار بلاك پاداش نصف می‌شود و در لاین كوین در هر 840 هزار بلاك. پاداش تكمیل بلاك در بیت كوین 12.5 واحد بیت كوین و در لایت كوین 25 واحد لایت كوین است.

حال كه با لایت‌ كوین آشنایی پیدا كردید شاید بپرسید كه چگونه می‌توانم اقدام به خرید لایت کوین كنیم؟

با ما همراه باشید تا پاسخ آن را با هم مرور كنیم.

خرید لایت کوین

ساده ترین راه خرید لایت کوین به وسیله کارت های شتاب، مراجعه به وبسایت های مقایسه گر قیمت ارزهای دیجیتال است. از جمله سایت ارز اِکس که در صفحه خرید لایت کوین آن می توانید بهترین قیمت خرید و فروش لایت کوین را در صرافی های ارز دیجیتال ایرانی مشاهده و مقایسه کرده و سپس اقدام به خرید با بهترین نرخ نمایید.

برای خرید لایت کوین شما می‌توانید از صرافی‌های آنلاین كمك بگیرید. خبر خوش برای شما اینست كه شما می‌توانید با ریال اقدام به خرید از این صرافی‌ها كنید. به این منظور باید از طریق صرافی‌های آنلاین ایرانی كه این رمزارز را در سبد فروش خود دارند، خرید خود را انجام دهید. البته كه معتبر بودن سایت را باید همیشه مد نظر قرار دهید. همچنین رمزارز نیوز همیشه قیمت لایت کوین را به صورت لحظه ای به دلار و ریال نمایش می دهد.

برای خرید لایت کوین از سایت‌های خارجی نیز شما می‌توانید به سایت‌‌های زیر مراجعه كنید. فراموش نكنید كه خرید از این سایت‌ها صرفا با دلار صورت می‌گیرد و از آنجا كه خرید با دلار كار مشقت بار و پر هزینه‌ای برای كاربران ایرانی است، پیشنهاد ما خرید پرفكت مانی از صرافی‌های آنلاین یا استفاده از مستركارت و ویزا كارت است.

سایت‌های coinbase و kraken از جمله این سایت‌ها هستند.

تبدیل ارز‌های دیجیتال به لایت كوین

شاید با خود بیاندیشید كه آیا تبدیل بیت كوین به لایت كوین امكان پذیر است یا خیر؟ پاسخ مثبت است. شما می‌توانید از طریق سایت‌هایی كه در ادامه با آنها آشنا می‌شویم، بیت كوین و رمزارزهای دیگر خود را به لایت كوین تبدیل كنید. در ضمن اگر از پیچیدگی‌های استفاده از ویزا‌ كارت یا مستركارت خسته شده‌اید، این راه حل می‌تواند گره گشای كار شما باشد. چرا كه شما می‌توانید با ریال خود از طریق صرافی‌های آنلاین، اتریوم یا بیت كوین خرید كنید و آن را تبدیل به لایت كوین كنید. حال زمان آن فرا رسیده است كه با چند سایت خارجی در این زمینه آشنا شویم.

بایننس (binance): سایتی نام آشنا برای آشنایان ارزهای دیجیتال و رمزارزها. این صرافی كه برای كاربران ایرانی نیز قابل استفاده است، می‌تواند به شما در تبدیل ارز‌های مورد نظر خود به لایت كوین كمك كند.

خرید لایت کوین از بایننس


چنجلی (changelly): این سایت طوری طراحی شده است كه در آن تبادل ارز‌ها با سرعت انجام می‌شود. از دیگر ویژگی‌های این سایت می‌توان به مواردی مانند: كارمزد مناسب و نمایش آنلاین بهترین قیمت‌ها اشاره كرد.

خرید لایت کوین از چنجلی


شیپ شیفت (shapeshift): یك سایت با ویژگی‌های فراوان در این زمینه شیپ شیفت است. شیپ شیفت با محیط كاربری ساده و سرعت تبدیل و كارمزد مناسب خود می‌تواند به شما كمك كند تا تبدیل ارز آسانی داشته باشید. امنیت بالای این سایت را بسیاری از كاربران آن تحسین كرده‌اند. با توجه به اینكه پول شما در این سایت ذخیره نمی‌شود، در صورت هك شدن سایت اتفاقی برای سرمایه شما نخواهد افتاد.

خرید لایت کوین از شیپ شیفت

نحوه ذخیره سازی لایت كوین

لایت كوین نیز مانند بسیاری از رمزارز‌های دیگر در كیف پول الكترونیكی یا همان والت ذخیره میشود. با هم به بررسی چند نمونه از این والت‌ها می‌پردازیم. در نظر داشته باشید به دلیل تعدد این والت‌ها و جهت حفظ اختصار، تنها به معرفی برخی از آنها می‌پردازیم:

  • والت‌ دسكتاپ Electrum LTC: این والت كه در 3 نسخه ویندوز، لینوكس و مك ارائه شده است، از امنیت بالایی برخوردار می‌باشد و برای افرادی كه امنیت برایشان مهم است، می‌تواند پیشنهاد خوبی باشد.
  • والت موبایلی LoafWallet: یك كیف پول تایید شده در سایت لایت كوین است كه برای گوشی‌های اندروید و ios قابل استفاده می‌باشد. به یاد داشته باشید كه این والت به دلیل عدم پشتوانه اینترنتی برای دسترسی آسانتر، در صورت مفقود یا خراب شدن گوشی، دیگر به پس انداز خود دسترسی نخواهید داشت. پس حتما از والت خود بکاپ بگیرید.
  • والت‌ سخت افزاری Ledger NanoS: در مورد این كیف می‌توان به این نكته اشاره كرد كه این كیف پول از تمامی توكن‌های مبتنی بر اتریوم از جمله لایت كوین پشتیبانی می‌كند و توانایی ذخیره سازی 27 ارز مختلف را دارد.
  • والت تحت وب LiteVault: این والت به شما این امكان را می‌دهد تا در جایی و تنها با اتصال به یك مرورگر وب به دارایی لایت كوین خود دسترسی داشته باشید. میزان امنیت در این سایت بالا بوده و دارایی شما به صورت رمزنگاری شده نگهداری می‌شود.

نتیجه گیری

براساس آنچه بیان شد برای خرید لایت کوین می‌توانید از صرافی‌های آنلاین ایرانی كمك بگیرید. اما با توجه به اینكه پیدا كردن این صرافی‌ها به علت كمی تعداد آنها، كاری نسبتا دشوار است، می‌توانید استفاده از صرافی‌های آنلاین خارجی را مدنظر قرار داده و با استفاده از آن، به خرید لایت کوین بپردازید.

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments