درآمدزایی از بازی ارز دیجیتال + چطور از بازی ارز دیجیتال پول در بیاوریم؟

زمان مطالعه: 10 دقیقه

در سال‌های اخیر، بازی‌های درآمدزا (P2E) به یکی از بخش‌های مهم دنیای ارزهای دیجیتال تبدیل شده‌اند. در این بازی‌ها، گیمرها ضمن انجام بازی و سرگرم شدن، با رسیدن به دستاوردهای تعیین‌شده یا تکمیل ماموریت‌ها، جوایزی را دریافت می‌کنند. بازی‌های مختلف پاداش‌های متفاوتی را ارائه می‌کنند؛ برخی ارز دیجیتال درون بازی و برخی NFT (توکن غیرقابل تعویض)، اما همه آنها ارزش واقعی دارند و می‌توان آنها را با توکن‌های دیگر و حتی ارز فیات معامله کرد. به دلیل همین ویژگی کسب درآمد واقعی است که این بازی‌ها جذابیت زیادی را در بین کاربران به دست آورده‌اند. اگر شما هم این سوال برایتان پیش آمده که چطور از بازی ارز دیجیتال پول در بیاوریم، با ما در مقاله امروز همراه باشید. در این مطلب قصد داریم نحوه درآمدزایی از بازی ارز دیجیتال و روش‌های کسب درآمد از بازی ارز دیجیتال را مورد بررسی قرار دهیم.

بازی درآمدزا چیست و چگونه کار می‌کند؟

بازی درآمدزا، یک بازی آنلاین است که به بازیکنان در ازای برنده شدن در رقابت‌های مختلف یا تکمیل ماموریت‌‌های خاص، با ارز دیجیتال یا سایر دارایی‌های دیجیتال پاداش می‌دهد. برخلاف بازی‌های سنتی که برای کسب درآمد به خریدهای درون بازی یا تبلیغات متکی هستند، بازی‌های درآمدزا به بازیکنان این امکان را می‌دهند که در ازای زمان و مهارت خود، درآمد کسب کنند.

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

درآمدزایی از بازی ارز دیجیتال + چطور از بازی ارز دیجیتال پول در بیاوریم؟

اما چطور از بازی ارز دیجیتال پول در بیاوریم؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که بازی‌های درآمدزا از الگویی مشابه بیت کوین پیروی می‌کنند و مبتنی بر فناوری بلاکچین هستند. به عبارت دیگر، این بازی‌ها اکوسیستم‌ها، ارزهای دیجیتال و توکن‌های غیرقابل تعویض خود را دارند که دارای ارزش واقعی هستند و می‌توانند در صرافی‌های متمرکز و غیرمتمرکز معامله شوند. فناوری بلاکچین همچنین امنیت و شفافیت تراکنش‌های درون بازی و نیز، قابلیت تعامل‌پذیری دارایی‌های بازی را در پلتفرم‌ها و متاورس‌های مختلف تضمین می‌کند.

بازی‌های درآمدزا بخشی از ترند گسترده‌تر وب ۳ هستند که چشم‌انداز اینترنت غیرمتمرکز، کاربر محور و بازتر است. در واقع، هدف فناوری وب ۳، توانمندسازی کاربران با فراهم کردن امکان کنترل بیشتر آنها بر داده‌ها، هویت و دارایی‌هایشان است. بازی‌های درآمدزا هم با ایجاد فرصت‌های جدید برای سرگرمی، آموزش و کسب درآمد، یکی از راه‌های تحقق این چشم‌انداز است.

چطور از بازی ارز دیجیتال پول در بیاوریم؟

بسته به طراحی و مکانیزم بازی، راه‌های مختلفی برای درآمدزایی از بازی ارز دیجیتال وجود دارد که برخی از رایج‌ترین آنها عبارتند از: معامله توکن‌های درون بازی با سایر ارزهای دیجیتال یا ارز فیات، جمع‌آوری NFTهای منحصربه‌فرد بازی و فروش آنها، استیکینگ یا قرض دادن کوین‌های درون بازی برای کسب درآمد غیرفعال، شرکت در مسابقات درون بازی و غیره.

بهترین گزینه‌ها برای درآمدزایی از بازی ارز دیجیتال

۱. اکوترا (Ecoterra)

درآمدزایی از بازی ارز دیجیتال + چطور از بازی ارز دیجیتال پول در بیاوریم؟

اکوترا جزو جدیدترین بازی‌های معرفی‌شده به بازار است، اما چرا نام آن در لیست بهترین گزینه‌ها برای درآمدزایی از بازی ارز دیجیتال آمده است؟ این پروژه صرفا یک بازی درآمدزا به معنای سنتی نیست، بلکه راهی سرگرم‌کننده برای کسب جوایز و در عین حال، کمک به مبارزه با تغییرات آب و هوایی است.

معرفی مفهوم جدید بازیافت برای کسب درآمد (recycle-to-earn) در این بازی باعث شده که کاربران به سادگی اقلام قابل‌بازیافت را بردارند و آنها را در ماشین‌های خوددریافت (RVM) – که در سوپرمارکت‌های سراسر جهان یافت می‌شوند – قرار دهند و در ازای آن، توکن‌ ECOTERRA دریافت کنند.

تنها کاری که کاربر باید انجام دهد این است که بارکد را در برنامه اکوترا اسکن کند و هر آیتم دارای یک مقدار از پیش تعیین‌شده باشد. سپس، توکن‌های ECOTERRA دریافتی را می‌توان تبدیل کرد، در صرافی‌ها فروخت، به ‌عنوان یک سرمایه‌گذاری بلندمدت نگه داشت یا برای ایجاد درآمد غیرفعال آنها را استیک کرد.

علاوه بر این، کاربران می‌توانند توکن‌های ECOTERRA خود را در دیگر پروژه‌های سازگار با محیط زیست، مانند کاشت درخت یا تمیز کردن ساحل یا خرید اعتبار کربن، خرج کنند.

۲. تامادوج (Tamadoge)

درآمدزایی از بازی ارز دیجیتال + چطور از بازی ارز دیجیتال پول در بیاوریم؟

بازی تامادوج را هم به لطف رویکرد منحصربه‌فردش در بازی‌های رمزارزی مبتنی بر دیفای و NFT، می‌توان به عنوان گزینه‌ای مناسب برای درآمدزایی از بازی ارز دیجیتال در نظر گرفت. این پروژه مبتنی بر میم کوین، با توجه به اکوسیستم بازی و توکنومیک خود، پتانسیل زیادی برای رشد دارد.

در بازی اصلی تامادوج، کاربران برای به دست آوردن توکن‌ها و جوایز، توکن‌های NFT تامادوج خود را که شیبا اینوهای انیمیشنی با اکسسوری‌ها و ویژگی‌های منحصربه‌فرد هستند، می‌خرند یا ضرب می‌کنند، آنها را پرورش می‌دهند و سپس، به نبرد با تامادوج‌های دیگر می‌فرستند.

تامادوج همچنین دارای یک کلوپ بازی است (به نام Tamadoge Arcade)، که در آن کاربران می‌توانند با استفاده از NFT‌های تامادوج و ارز بومی تاماورس (Tamaverse)، یعنی توکن TAMA، بازی‌های درآمدزای دیگری را هم انجام دهند. برای آغاز بازی تامادوج و بررسی وبسایت این بازی به این لینک مراجعه کنید.

۳. دوج راش (Doge Rush)

درآمدزایی از بازی ارز دیجیتال + چطور از بازی ارز دیجیتال پول در بیاوریم؟

یکی دیگر از بهترین پروژه‌ها برای درآمدزایی از بازی ارز دیجیتال، دوج راش است، یک پروژه ارز دیجیتال مبتنی بر میم که میم‌های اینترنتی محبوب را در اکوسیستم بازی خود ترکیب می‌کند. در واقع، یکی از بخش‌های جدایی‌ناپذیر اکوسیستم دوج راش، پلتفرم DogeHub آن است که فرصت‌های درآمدزایی را برای گیمرها فراهم می‌کند.

همان‌طور که گفته شد، دوج راش میم‌های اینترنتی محبوب را پیاده‌سازی می‌کند و شخصیت‌هایی همچون ایلان ماسک و آواتارهای دوج می‌توانند به عنوان کاراکترهای قابل‌بازی استفاده شوند. روال داستان بازی به این صورت است که کاربر به شکل یک شخصیت دوج در آمده و از دست ایلان ماسک فرار می‌کند. در طول این مسیر، کاربران باید توکن‌های DR را جمع‌آوری کنند. این توکن‌ها را می‌توان در بازار آنلاین دوج راش برای خرید NFTهای درون بازی استفاده کرد.

توکن‌های DR جمع‌آوری‌شده را همچنین می‌‌توان در پلتفرم DogeWin استفاده کرد. این اکوسیستم امکان شرکت در مسابقات ساعتی و قرعه‌کشی برای کسب توکن‌های DR و ETH بیشتر را برای کاربران فراهم می‌کند.

۴. دیسنترالند (Decentraland)

درآمدزایی از بازی ارز دیجیتال + چطور از بازی ارز دیجیتال پول در بیاوریم؟

دیسنترالند یک دنیای مجازی غیرمتمرکز و یکی از معروف‌ترین پروژه‌ها برای درآمدزایی از بازی ارز دیجیتال است که در آن می‌توانید آیتم‌هایی را بسازید و خلق کنید، کاوش کنید و با سایر کاربران در تعامل باشید. در این جهان مجازی، شما همچنین می‌توانید بازی کنید، در رویدادها شرکت کنید، از گالری‌ها بازدید کنید و غیره.

با این حال، اساس این پروژه، زمین مجازی است. به زبان ساده، در این جهان کاربران می‌توانند زمین‌های مجازی بخرند و انواع کارها را روی آنها انجام دهند، از جمله سازمان‌دهی رویدادها، ساختن سازه‌ها و غیره. هر قطعه زمین در دیسنترالند از نظر فنی یک توکن NFT به نام LAND، واحد اصلی بازی است.

علاوه بر زمین، بازیکنان می‌توانند آواتارهای خود را ایجاد و سفارشی‌سازی کنند و از آنها در بسیاری از رویدادها استفاده نمایند که در برخی از این رویدادها، کاربران می‌توانند ارز دیجیتال درون بازی به نام MANA را دریافت کنند.

هر دو توکن LAND و MANA قابل خرید و فروش در بازار هستند. همچنین، مانند هر توکن NFT دیگر، قیمت زمین‌های دیسنترالند هم بر اساس عرضه و تقاضا (مشابه املاک و مستغلات دنیای واقعی)، افزایش و کاهش می‌یابد.

۵. سندباکس (Sandbox)

درآمدزایی از بازی ارز دیجیتال + چطور از بازی ارز دیجیتال پول در بیاوریم؟

سندباکس هم یکی دیگر از پروژه‌های متاورسی و از بهترین راه‌ها برای درآمدزایی از بازی ارز دیجیتال است. مانند دیسنترالند، تمرکز اصلی پروژه سندباکس هم روی زمین‌های دیجیتال است.

سندباکس یک دنیای مجازی سه بعدی است که در آن می‌توانید با استفاده از توکن‌هایی به نام‌های LAND (توکن NFT) و SAND (ارز دیجیتال)، تجربه‌های بازی خود را بسازید، کاوش کنید و درآمد داشته باشید.

برای این منظور، سندباکس دارای مجموعه‌ای از ابزارها مانند VoxEdit، Game Maker و Marketplace است. VoxEdit نرم افزاری است که به شما امکان می‌‌دهد مدل‌‎های وکسل (NFT) خود را طراحی و متحرک‌سازی کنید که این مدل‌ها می‌توانند در بازی‌ها استفاده شده یا در بازار فروخته شوند. Game Maker نرم افزاری است که به شما امکان می‌دهد بازی‌ها و تجربیات خود را با استفاده از منطق «کشیدن و رها کردن- drag-and-drop» و هزاران دارایی ساخته‌شده توسط جامعه، ایجاد کنید. Marketplace یا بازار هم پلتفرمی است که در آن می‌توانید NFTها و قطعه زمین‌های متاورس سندباکس را بخرید و بفروشید.

۶. کریپتوکیتیز (CryptoKitties)

درآمدزایی از بازی ارز دیجیتال + چطور از بازی ارز دیجیتال پول در بیاوریم؟

کریپتوکیتیز یکی از بازی‌های درآمدزای افسانه‌ای است که صنعت ارزهای دیجیتال را متحول و راه را برای توکن‌های NFT هموار کرد. بنابراین، نام کریپتوکیتیز را هم می‌توان در لیست بهترین گزینه‌ها برای درآمدزایی از بازی ارز دیجیتال قرار دارد.

قوانین بازی کریپتوکیتیز نسبتا ساده است: شما باید بچه گربه‌های دیجیتال را که در واقع یک توکن NFT هستند، پرورش دهید و جمع‌آوری کنید. برخی از این گربه‌ها ممکن است ظاهر و ویژگی‌های خاصی داشته باشند که آنها را منحصربه‌فردتر می‌کند، به این معنی که آنها کمیاب و احتمالا گران‌تر هستند.

این بازی که در نوامبر سال ۲۰۱۷ توسط یک استودیوی کانادایی به نام Dapper Labs راه‌اندازی شد، به سرعت به محبوبیت رسید و میلیون‌ها کاربر را جذب کرد. کریپتوکیتیز در ابتدا در شبکه اتریوم راه‌اندازی شده بود، اما تقاضای بالا برای این بازی، ظرفیت بلاکچین اتریوم را تحت تاثیر قرار داد و باعث ازدحام قابل‌توجهی در این شبکه شد. پس از آن، این بازی به یک بلاکچین جدید به نام فلو (Flow) نقل مکان کرد که برای مدیریت برنامه‌های کاربردی با حجم بالا مانند بازی‌ها و شبکه‌های اجتماعی طراحی شده است.

۷. اکسی اینفینیتی (Axie Infinity)

درآمدزایی از بازی ارز دیجیتال + چطور از بازی ارز دیجیتال پول در بیاوریم؟

اکسی اینفینیتی به عنوان یک بازی سرگرم‌کننده، یکی دیگر از روش‌های درآمدزایی از بازی ارز دیجیتال ‌است. در این بازی، بازیکنان باید هیولاهای کوچکی به نام اکسی (Axies) را جمع‌آوری کنند، پرورش دهند و سپس، از آنها برای نبرد با هیولاهای دیگر استفاده نمایند. به همین دلیل است که برخی از بازیکنان، از این بازی به عنوان پوکمون (Pokemon) دنیای کریپتو یاد می‌کنند.

این پروژه مبتنی بر شبکه اتریوم بوده و هر هیولای درون بازی، یک توکن NFT است. علاوه بر این، اکسی اینفینیتی یک ارز دیجیتال درون بازی با نماد AXS هم دارد که یکی از بهترین ارزهای دیجیتال حوزه بازی است و به بازیکنان موفق تعلق می‌گیرد.

علاوه بر دوئل، اکسی اینفینیتی قابلیت‌های مختلف دیگری را هم معرفی کرده است. برای مثال، شما می‌توانید دهکده خود را در زمینی در سیاره لوناسیا (Lunacia) بسازید، منابع و آیتم‌های مختلف را جمع‌آوری کنید و با بازیکنان دیگر تعامل داشته باشید.

خلاصه مطلب

در این مقاله این موضوع را بررسی کردیم که «چطور از بازی ارز دیجیتال پول در بیاوریم؟» و به معرفی راه‌های کسب درآمد از بازی ارز دیجیتال پرداختیم.

همان‌طور که گفته شد، بازی‌های درآمدزا، یک بازی آنلاین مبتنی بر فناوری بلاکچین هستند که امکان کسب درآمد ضمن انجام بازی را برای کاربران فراهم می‌کنند. از آنجایی که هر بازی درآمدزا قوانین منحصربه‌فرد، گیم پلی و اقتصاد توکنی خاص خود را دارد، بنابراین لازم است که قبل از شروع کردن این بازی‌ها، مکانیسم‌های اساسی آنها را مطالعه و درک کنید.

به طور کلی، فناوری بلاکچین و پروژه‌های ساخته‌شده بر بستر آن، ایمن و مطمئن هستند و از کوین‌ها و تراکنش‌های کاربران محافظت می‌کنند. با این حال، لازم است که بازیکنان به هنگام شروع یک بازی درآمدزا از کیف پول‌ها، پلتفرم‌ها و صرافی‌های امن و معتبر استفاده کنند تا از این طریق، از دارایی‌های خود در برابر هکرها و کلاهبرداران محافظت نمایند. آنها همچنین باید کلیدهای خصوصی و رمز عبور خود را ایمن نگه دارند و هرگز آنها را با کسی به اشتراک نگذارند.

در نهایت، توجه به این نکته هم ضروری است که بازی‌های درآمدزا نیز در معرض نوسانات بازار کریپتو قرار دارند و ارزش توکن‌ها و NFT‌های آنها می‌تواند نوسان داشته باشد. بنابراین، کاربران باید در هر لحظه آمادگی افزایش و کاهش قیمت این دارایی‎‌ها را داشته باشند و بر اساس آن عمل کنند.

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments