قیمت لحظه ای ترا لونا + نمودار قیمت LUNA 🖥️ اردیبهشت ۱۴۰۳

Terra
LUNA
رتبه: 192
$ 0.625061
38,222 تومان
2.66%
ارزش کل بازار
$ 429,794,982
حجم معاملات 24 ساعته
$ 17,084,741
عرضه در گردش
687,660,230 LUNA
عرضه کل
1,078,518,456 LUNA


نوسانات و اطلاعات قیمت ترا لونا

هر واحد ترا لونا (LUNA) در این لحظه با قیمت 0.624894 $، معادل 38,222 تومان معامله می‌شود. در حال حاضر ارزش کل بازار ارز دیجیتال ترا لونا، معادل $ 429,794,982 است. حجم معاملات 24 ساعت اخیر این ارز دیجیتال نیز $ 17,084,741 بوده است. همچنین باتوجه به نوسانات این رمزارز در 24 ساعت گذشته، قیمت این ارز نسبت به روز گذشته 2.66% افزایش یافته است.
بسیاری از تحلیلگران و متخصصین فعال در بازارهای مالی بر این باورند که می‌توان از اطلاعات گذشتۀ قیمت ترا لونا یا هر دارایی دیگری برای پیش بینی آینده قیمتی آن استفاده نمود.
برای استفاده از اطلاعات گذشته قیمتی این رمزارز می‌توانید از نمودار موجود در این صفحه استفاده نمایید.

درباره ترا لونا

پروژه ارز دیجیتال ترا (Terra) در سال ۲۰۱۸ به دست دو کوان (Do Kwon) و دنیل شین (Daniel Shin) تأسیس و شبکه اصلی آن در سال ۲۰۱۹ راه‌اندازی شد. کوان و شین، شبکه ترا را ساختند تا ضمن بهره‌مندی از مزایای فناوری بلاکچین برای انجام پرداخت‌های سریع‌تر و ارزان‌تر، ثبات ارزهای فیات را هم به کاربران ارائه دهند. این دو معتقد بودند که چنین گزینه‌هایی، پذیرش فناوری بلاکچین و ارزهای دیجیتال را افزایش می‌دهند.
نسخه اولیه پروتکل ترا برای ارائه پشتیبانی از توسعه‌دهندگان استیبل کوین و ساخت پروژه‌های مالی غیرمتمرکز گسترش یافت. این پروژه شامل دو ارز دیجیتال بود: ترا (LUNA) و ترا یواس‌دی (UST). ترا یواس‌دی یک استیبل کوین الگوریتمی بود، در حالی که رمزارز ترا به عنوان یک توکن حاکمیتی عمل می‌کرد.
تا اینکه به اصطلاح استیبل کوین UST پس از نزدیک به ۱۸ ماه حفظ ارزش خود در برابر دلار آمریکا، در 9ام ماه می سال ۲۰۲۲ پشتوانه خود را از دست داد. این موضوع، باعث ایجاد یک واکنش زنجیره‌ای و در نتیجه، سقوط اکوسیستم ترا شد که به دنبال آن، بازار کلی ارزهای دیجیتال نیز افت گسترده‌ای را تجربه کرد.
پس از فروپاشی شبکه ترا، تیم توسعه‌دهنده آن برای جبران ضررهای وارده، تنها چند هفته بعد یک بلاکچین کاملاً جدید را ایجاد کردند که البته در نتیجه آن، رمزارزهای قبلی حذف نشدند، بلکه پسوند «کلاسیک» گرفتند. ارز دیجیتال شبکه جدید نیز ترا ۲.۰ یا به اختصار ترا، با نماد LUNA، نام گرفت.
بنابراین، شبکه جدید ترا را می‌توان یک پروتکل بلاکچینی عمومی معرفی کرد که از ترا کلاسیک پدید آمده است. در واقع، بلاکچین جدید ترا، میراث ترا کلاسیک را بدون استیبل کوین UST ادامه می‌دهد و هدف آن، حفظ اکوسیستم ترا با صدها توسعه‌دهنده است که روی برنامه‌های غیرمتمرکز (DApps) مختلف کار می‌کنند. در این میان، بسیاری از برنامه‌های غیرمتمرکز نیز موافقت کرده‌اند که برای ادامه عملکرد خود به شبکه جدید ترا مهاجرت کنند.
برای اعتبارسنجی تراکنش‌ها در بلاکچین جدید ترا، از الگوریتم اجماع اثبات سهام (PoS) استفاده می‌شود. در مجموع، ‍۱۳۰ اعتبارسنج فعال PoS از این شبکه جدید محافظت می‌کنند. از زمان راه‌اندازی ترای جدید، هیچ مدرکی دال بر هک یا کلاهبرداری وجود نداشته است، اما معامله‌گران باید قبل از سرمایه‌گذاری وجوه خود در این شبکه، از خطرات آن آگاه باشند.

تاریخچه قیمت ترا

اکوسیستم جدید ترا در تاریخ ۲۸ می سال ۲۰۲۲ راه‌اندازی شد. ارز دیجیتال ترا ۲.۰ با قیمت ۱۷٫۸ دلار شروع به معامله کرد و برای مدت کوتاهی در اولین ساعات معاملاتی خود به ۱۹٫۵۳ دلار هم رسید که اوج قیمتی تاریخی آن نیز هست. طولی نکشید که ثابت شد این قیمت‌ها ناپایدار هستند و قیمت ترا تا ۹ ماه ژوئن، تا محدوده ۲٫۳ دلار سقوط کرد.
علی‌رغم اینکه صرافی‌های بزرگ ارزهای دیجیتال مانند بایننس (Binance)، کوکوین (KuCoin) و اوکی‌اکس (OKX)، توکن جدید ترا را روی پلتفرم‌های خود لیست کردند، اما این توکن به عملکرد ضعیف خود ادامه داد و تا اوایل ماه سپتامبر سال ۲۰۲۲، در محدوده ۱٫۵ دلار تا ۲٫۵ دلار معامله شد.
تا اینکه در ماه سپتامبر، طی یک رالی چشمگیر ناشی از پیشرفت‌های جدید شبکه ترا، قیمت LUNA با یک رشد بیش از ۲۰۰ درصدی از ۱٫۹ دلار به ۶٫۳ دلار صعود کرد. با این حال، لازم به ذکر است که پس از فروپاشی ماه می، اتهاماتی مبنی بر کلاهبرداری تیم ترا مطرح شد. در همین راستا، مقامات کره جنوبی نیز اخیراً حکم دستگیری دو کوان را به اتهام نقض قوانین بازار سرمایه، صادر کرده‌اند. این موضوع باعث شده که به همراه رمزارزهای شبکه ترا کلاسیک، قیمت ارز LUNA نیز با افت قابل‌توجهی مواجه شود.

پیش بینی قیمت ترا

از آنجایی که ارز دیجیتال جدید ترا هنوز به شدت ناپایدار است، پیش‌بینی قیمت آن هم بسیار دشوار است. با این حال، برخی از تحلیلگران این کار را انجام می‌دهند. به عنوان مثال، تحلیلگران پلتفرم PricePrediction پیش‌بینی می‌کنند که ترا سال ۲۰۲۲ را با متوسط قیمت ۲٫۳۶ دلار به پایان برساند. این تحلیلگران همچنین متوسط قیمت LUNA را در سال ۲۰۲۵ برابر با ۷٫۴۶ دلار و در سال ۲۰۳۰، در محدوده ۵۰٫۲۴ دلار پیش‌بینی کرده‌اند.
با این حال، لازم به ذکر است که این پیش‌بینی‌ها مبتنی بر الگوریتم‌ها هستند و شرایط فعلی بازار را در نظر نمی‌گیرند. بنابراین، نباید فراموش کرد که پیش‌بینی‌های صورت‌گرفته در مورد قیمت آینده و حتی قیمت لحظه‌ای ترا ممکن است درست از آب در نیایند. علاوه بر این، با توجه به سقوط استیبل کوین UST و شبکه اولیه ترا، نمی‌توان آینده ترا ۲.۰ را به درستی و با دقت کامل پیش‌بینی کرد.
پیش از این، شبکه ترا میزبان برخی از پروژه‌های بسیار محبوب دیفای بود و حتی با پیشی گرفتن از زنجیره هوشمند بایننس (BNB Chain فعلی)، به دومین پلتفرم محبوب بخش دیفای تبدیل شد. با این حال، آینده را نمی‌توان بر اساس رویدادهای گذشته پیش‌بینی کرد. در واقع، موفقیت ترای جدید به عملکرد زنجیره جدید و تلاش‌های آن برای جلب مجدد اعتماد سرمایه‌گذاران بستگی دارد.
بنابراین، قبل از سرمایه‌گذاری در هر پروژه ارز دیجیتالی حتماً تحقیقات لازم و کافی را انجام دهید و هرگز بیش از آنچه را که می‌توانید از دست بدهید، در بازار رمزارزها سرمایه‌گذاری نکنید.

دیدگاه خود را ثبت کنید

2404 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رأی
Inline Feedbacks
View all comments