قیمت لحظه ای گس + نمودار قیمت GAS 🖥️ اردیبهشت ۱۴۰۳

Gas
GAS
رتبه: 212
$ 5.48
348,462 تومان
2.22%
ارزش کل بازار
$ 356,325,973
حجم معاملات 24 ساعته
$ 7,488,411
عرضه در گردش
65,093,581 GAS
عرضه کل
65,093,581 GAS


نوسانات و اطلاعات قیمت گس

هر واحد گس (GAS) در این لحظه با قیمت 5.48 $، معادل 348,462 تومان معامله می‌شود. در حال حاضر ارزش کل بازار ارز دیجیتال گس، معادل $ 356,325,973 است. حجم معاملات 24 ساعت اخیر این ارز دیجیتال نیز $ 7,488,411 بوده است. همچنین باتوجه به نوسانات این رمزارز در 24 ساعت گذشته، قیمت این ارز نسبت به روز گذشته 2.22% افزایش یافته است.
بسیاری از تحلیلگران و متخصصین فعال در بازارهای مالی بر این باورند که می‌توان از اطلاعات گذشتۀ قیمت گس یا هر دارایی دیگری برای پیش بینی آینده قیمتی آن استفاده نمود.
برای استفاده از اطلاعات گذشته قیمتی این رمزارز می‌توانید از نمودار موجود در این صفحه استفاده نمایید.

درباره گس

ارز دیجیتال گس (Gas) که با نام نئو گس (NEO GAS) هم شناخته می‌شود، توکن بومی بلاکچین نئو (NEO) است که به عنوان سوختی برای قراردادها و معاملات شبکه نئو طراحی و ایجاد شده است. در واقع، این ارز دیجیتال برای پرداخت هزینه‌های استفاده از پلتفرم نئو، مشابه نحوه استفاده اتریوم از اتر (ETH)، به کار می‌رود.
شبکه نئو از این نظر منحصربه‌فرد است که اولین پلتفرم بلاکچین عمومی بود که مکانیزم توکن دوگانه را اتخاذ و حقوق حاکمیت را از حقوق استفاده از شبکه جدا کرد؛ به این صورت که در این شبکه از رمزارز NEO برای مشارکت در حاکمیت و از GAS برای پرداخت‌ها استفاده می‌شود. به این ترتیب، هنگامی که کاربران بخواهند در شبکه نئو یک قرارداد هوشمند را اجرا کنند یا یک تراکنش را انجام دهند، باید از توکن GAS استفاده کنند. هرچه معامله پیچیده‌تر باشد، کاربر به توکن گس بیشتری نیاز خواهد داشت. به عنوان مثال، ارسال NEO از یک آدرس کیف پول به آدرس دیگر، به GAS کمتری در مقایسه با استقرار یک قرارداد هوشمند روی بلاکچین نئو، نیاز دارد.
بنابراین، یکی از عواملی که می‌تواند قیمت GAS را افزایش دهد، مشارکت بین نئو و شرکت‌های دیگر است. برای مثال، این پروژه با شرکت‌های بزرگی مانند مایکروسافت و علی‌بابا وارد همکاری شده و فناوری بلاکچین خود را در معرض دید میلیون‌ها کاربر جدید قرار داده است. اگر حتی درصد کمی از مشتریان این شرکت‌ها شروع به استفاده از نئو یا ساخت برنامه غیرمتمرکز (DApp) روی پلتفرم آن کنند، باعث افزایش قابل‌توجه تقاضا برای توکن GAS و در نتیجه، افزایش قیمت آن خواهد شد.

تاریخچه قیمت ارز دیجیتال گس

بر اساس داده‌های موجود، در مجموع ۱۰۰ میلیون توکن گس برای بلاکچین نئو ایجاد شد که بیش از ۵۰ میلیون آن طی یک رویداد عرضه اولیه کوین در سال ۲۰۱۶، میان سرمایه‌گذاران به فروش رسید.
داده‌های پلتفرم کوین گکو (Coingecko) نشان می‌دهند که ارز دیجیتال گس اولین بار در اواخر سپتامبر سال ۲۰۱۷ و با قیمت ۲۶٫۲۸ دلار وارد بازار آزاد شد. در روزهای ابتدایی، گس روند پرنوسانی داشت و قیمت آن حتی در اوایل ماه نوامبر ۲۰۱۷ به محدوده ۱۵ دلار سقوط کرد. با این حال، یک ماه بعد، یعنی در دسامبر ۲۰۱۷، گس رالی قدرتمندی را آغاز کرد که طی آن، قیمت این ارز دیجیتال در ۱۵ ژانویه ۲۰۱۸ به بالاترین سطح تاریخی خود در ۹۱٫۹۴ دلار افزایش یافت.
متأسفانه، روزهای اوج توکن گس دوام زیادی نداشت و به دلیل شروع زمستان کریپتو در سال ۲۰۱۸، قیمت این رمزارز هم شروع به کاهش کرد. اگرچه در طول این مسیر، گس چند اوج محلی کوچک را به ثبت رساند، اما روند آن در کل نزولی بود. این روند نزولی تا سال ۲۰۲۰ ادامه داشت و به دلیل قرنطینه‌های ناشی از همه‌گیری کووید-۱۹، تشدید هم شد. داده‌های بازار نشان می‌دهند که پایین‌ترین قیمت گس در ۱۳ مارس ۲۰۲۰ و در محدوده ۰٫۶۲۱ دلار به ثبت رسید.
اوضاع برای توکن گس در سال ۲۰۲۱ بهتر شد. به دلیل روند صعودی بازار کلی کریپتو در اوایل آن سال، قیمت GAS هم شروع به افزایش کرد و در ماه آوریل، این توکن در محدوده ۲۰ دلار معامله می‌شد. اما پس از آن، قیمت گس دوباره کاهش یافت و علی‌رغم ثبت چند اوج محلی کوچک‌تر، این ارز دیجیتال نتوانست بر مقاومت ۲۰ دلاری غلبه کند.
سال ۲۰۲۲ به دلیل برخی اتفاقات ناخوشایند، از جمله حمله روسیه به اوکراین، سقوط اکوسیستم ترا و ورشکستگی صرافی بزرگ FTX، سال خوبی برای ارزهای دیجیتال، از جمله گس نبود. توکن GAS آن سال را با قیمت ۲ دلار و با افت سالانه تقریباً ۶۵ درصدی به پایان رساند.
با شروع سال ۲۰۲۳ و رونق گرفتن دوباره بازار کریپتو، امیدها به بازار توکن گس هم برگشت. البته تا اواخر سه ماهه سوم سال، روند قیمت توکن گس تقریباً خنثی و بدون تغییر خاصی بود. با این حال، در اواخر ماه سپتامبر و به دنبال انتشار شایعاتی مبنی بر تأیید صندوق قابل‌معامله در بورس (ETF) اسپات بیت کوین در ایالات متحده، بازار کریپتو شاهد بهبود چشمگیری بود که گس هم به این جریان پیوست. در نتیجه این رالی صعودی، قیمت توکن GAS در اوایل ماه نوامبر برای مدت کوتاهی به بالای ۲۰ دلار رسید.

پیش بینی قیمت ارز دیجیتال گس

ارزهای دیجیتال بسیار پرنوسان هستند و پیش‌بینی قیمت آنها در طولانی‌مدت کار دشواری است. با این حال، برخی از تحلیلگران با استفاده از داده‌های تاریخی و تحلیل تکنیکال این کار را انجام می‌دهند. به عنوان مثال، تحلیلگران پلتفرم bitcoinwisdom.com متوسط قیمت ارز GAS را در سال ۲۰۲۴، برابر با ۱۵٫۳۸ دلار و در سال ۲۰۲۵، حدود ۲۲٫۳۷ دلار پیش‌بینی کرده‌اند. آنها همچنین پیش‌بینی می‌کنند که متوسط قیمت گس در سال ۲۰۳۰، تا ۵۷٫۳۳ دلار افزایش یابد.

توکنومیک ارز دیجیتال گس

کل عرضه ارز دیجیتال گس برابر با ۱۰۰ میلیون واحد GAS در نظر گرفته شده است. این ارز دیجیتال قابل‌استخراج نیست، در عوض، از طریق یک مکانیسم اجماع توزیع می‌شود که به موجب آن، دارندگان توکن‌ NEO در ازای مشارکت خود در شبکه، با توکن GAS پاداش می‌گیرند.
در بلاکچین نئو، هزینه‌های سیستم سوزانده می‌شود، در حالی که هزینه‌های شبکه مجدداً میان گره‌های اجماع توزیع می‌گردد تا انگیزه اقتصادی برای خدمات آنها ایجاد شود.
در هر بلاک، ۵ توکن GAS تولید و در سه بخش توزیع می‌شود: توکنومیک ارز دیجیتال گس
  • ۸۰ درصد برای رأی‌دهندگان،
  • ۱۰ درصد برای دارندگان توکن NEO،
  • و ۱۰ درصد برای شورای نئو.

دیدگاه خود را ثبت کنید

2402 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رأی
Inline Feedbacks
View all comments