هشدار پلیس فتا درباره خروج ارز از کشور در قالب رمزارزها!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

رئیس پلیس فتای استان سمنان از شناسایی عامل برداشت غیرمجاز به مبلغ ۹۰۰ میلیون ریال در کمتر از ۲۴ ساعت خبر داد.
سرهنگ فدائیان، رئیس پلیس فتا استان سمنان در تشریح این خبر گفت: «یکی از شهروندان با در دست داشتن مرجوعه قضایی به پلیس فتا مراجعه و اظهار داشت، بر روی لينک آلوده کليک نموده و برداشت وجه به صورت غيرمجاز صورت گرفته است. لذا با توجه به حساسيت موضوع، پرونده‌ای در این خصوص تشکيل و رسیدگی به آن در دستور کار کارشناسان اين پليس قرار گرفت.»
وی افزود:

کارشناسان پلیس فتا با توجه‌ به اظهارات شاکی و مستندات جمع‌آوری‌شده، با استفاده از سامانه‌های تخصصی در اختیار، اقدامات فنی خود را در جهت شناسایی متهم یا متهمین سایبری آغاز کرده و در کمترین زمان ممکن هویت فرد مورد نظر شناسایی گردید.

سرهنگ فدائیان ادامه داد: «طی بررسي‌های تخصصی کارشناسان اين پليس مشخص گرديد که کلاهبردان قصد تبديل وجه‌های مسروقه در صرافی‌ها به رمزارز و سپس، انتقال آن به حساب صرافی‌های خارجی را داشته که هوشمندی و اقدام به موقع مهندسين سايبری این پلیس مانع از خروج ارز از کشور گرديد و با دستور قضايی اقدام به مسدودی حساب‌ها و عودت وجه به حساب شاکی نموده است.»

Ramzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!

شروع

این مقام انتظامی ضمن اشاره به ماده ۱۳ قانون جرایم رایانه‌ای بیان داشت:

برابر قانون هر کس به طور غیرمجاز از سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی، با ارتکاب اعمالی از قبیل وارد کردن، تغییر، محو، ایجاد یا متوقف کردن داده‌ها یا مختل کردن سامانه، وجه یا مال یا منفعت یا خدمات یا امتیازات مالی برای خود یا دیگری تحصیل کند، مجرم محسوب شده و مجازات متناسب برای آن در نظر گرفته شده است. لذا، لازم است کاربران اینترنتی در خصوص کسب آگاهی از قوانین موجود در حوزه فضای مجازی توجه لازم را داشته باشند.

در صفحه قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال می‌توانید قیمت همه توکن‌ها و رمزارزها را به صورت زنده و لحظه‌ای مشاهده کنید.
منبع پلیس فتا

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments