ارزهای دیجیتال بانک مرکزی، ابزاری برای کنترل مالی شهروندان!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

پس از تصویب قانونی برای ممنوعیت استفاده از ارزهای دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) در فلوریدا، فرماندار این ایالت، آقای ران دی‌سانتیس، در روز چهارشنبه به شدت انتقاداتی را از برنامه‌های دولت بایدن مطرح کرد. علاوه بر ممنوعیت صدور و استفاده از CBDCها، مردم فلوریدا نیز در برابر معرفی ارز دیجیتال صادرشده توسط فدرال رزرو در آینده محافظت خواهند شد. دی‌سانتیس توضیح داد که چگونه می‌توان از CBDCها برای اهداف نظارتی استفاده کرد و چگونه دولت فدرال قادر خواهد بود رفتار مالی شهروندان آمریکا را کنترل کند.
در تاریخ 12 می 2023، یک لایحه به مجلس تقدیم شد که به منظور آن قرار دادن هر نوع ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) در قوانین یکپارچه تجارتی فلوریدا به عنوان نوعی ارز قانونی غیرقابل قبول است. این اساساً، بدان معنی است که فلوریدا به عنوان اولین ایالت در ایالات متحده است که عمل قانونگذاری را در قبال اجرای CBDCها در جامعه آغاز کرده است.

Ramzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!

شروع

در یک گفت‌وگوی توییتری که ایلان ماسک نیز در آن مشارکت داشت، فرماندار فلوریدا توضیح داد که چگونه دولت بایدن قصد دارد با نظارت بر CBDCها، الگوهای رفتار مالی مردم را زیر نظر بگیرید. با استناد به موضع فدرال رزرو درباره لایحه CBDC، فرماندار گفت که کنگره اجازه استفاده از CBDCها را تصویب نخواهد کرد.
جامعه رمزارزی نیز علیه اجرای برنامه‌های ارزهای دیجیتال بانک مرکزی مخالفت کرده‌اند؛ زیرا ارزهای دیجیتال صادرشده توسط بانک مرکزی به معنای تضعیف اعتماد به فضای دارایی‌های دیجیتال است.

در صفحه قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال می‌توانید قیمت همه توکن‌ها و رمزارزها را به صورت زنده و لحظه‌ای مشاهده کنید.
منبع کوین‌گیپ

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments