تحلیل تکنیکال هفتگی بیت کوین و اتریوم (هفته اول بهمن)

زمان مطالعه: 3 دقیقه

از ابتدای سال ۲۰۲۳ تاکنون، قیمت بیت کوین بیش از ۳۷ درصد افزایش یافته و هیچ نشانه‌ای از کاهش سرعت را نشان نمی‌دهد. در حالی که قیمت دارایی‌های پرریسک در حال افزایش است، شاخص دلار ایالات متحده (DXY) که به عنوان یک ارز امن تلقی می‌شود، روند نزولی خود را گسترش داده و در ماه ژانویه بیش از ۱ درصد کاهش یافته است.

Ramzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!

شروع

به گزارش سایت کوین‌تلگراف، افزایش تمایل معامله‌گران به دارایی‌های پرریسک ممکن است ناشی از انتظاراتی باشد مبنی بر اینکه، فدرال رزرو ایالات متحده می‌تواند با کاهش تورم، افزایش نرخ بهره را متوقف کند.

در این میان، برخی از تحلیلگران در مورد افزایش قیمت بیت کوین تردید دارند، اما هرچه قیمت این ارز دیجیتال بالاتر از سطح روانی ۲۰ هزار دلار باقی بماند، احتمال اینکه کف قیمتی در ماه نوامبر ثبت شده باشد، بیشتر می‌شود. در صورتی هم که افت قیمتی بعدی یک کف بالاتر (higher low) را تشکیل دهد، مهر تأییدی خواهد بود بر اینکه بازار رمزارزها، بدترین سناریوی ممکن را پشت سر گذاشته است.

در ادامه به بررسی نمودار قیمتی دو رمزارز برتر بازار، یعنی بیت کوین (BTC) و اتریوم (ETH) می‌پردازیم.

۱. بیت کوین

در روزهای ۲۱ و ۲۲ ژانویه، گاوها قیمت بیت کوین را به بالای ۲۲،۸۰۰ دلار رساندند، اما فتیله بلند روی کندل نشان می‌دهد که خرس‌ها در سطوح بالاتر می‌فروشند. پس از آن، خرس‌ها سعی کردند یک روند اصلاحی را در ۲۲ ژانویه آغاز کنند، اما دم بلند روی کندل نشان می‌دهد که گاوها در این افت قیمتی اقدام به خرید کردند.

تحلیل تکنیکال هفتگی بیت کوین و اتریوم (هفته اول بهمن)
نمودار روزانه BTC/USDT.

اگرچه شیب رو به بالای میانگین‌های متحرک نشان‌دهنده مزیتی برای خریداران است، اما قرار داشتن شاخص قدرت نسبی (RSI) در منطقه اشباع خرید، هشدار می‌دهد که احتمال اصلاح یا تثبیت جزئی قیمت وجود دارد. برای اینکه این اتفاق بیفتد، خرس ها باید قیمت را به زیر ۲۲،۲۹۲ دلار بکشند و حفظ کنند. در این صورت، جفت BTC/USDT ممکن است تا ۲۱،۴۸۰ دلار سقوط کند.

در مقابل، اگر خریداران قیمت را به بالای منطقه مقاومتی ۲۳،۰۷۸ دلار تا ۲۳،۳۷۱ دلار برسانند، این جفت می‌تواند تا ۲۵،۲۱۱ دلار افزایش یابد. خرس‎ها ممکن است در این سطح دفاعی قوی داشته باشند که می‌تواند منجر به اصلاح کوتاه مدت شود.

۲. اتریوم

اگرچه قیمت اتریوم در ۱،۶۸۰ دلار رد شد، اما یک نشانه مثبت این است که گاوها زمین را به نفع خرس‌ها ترک نکرده‌اند و در حالی که پیش‌بینی می‌کنند روند صعودی ادامه خواهد داشت، همچنان موقعیت‌های خود را حفظ کرده‌اند.

تحلیل تکنیکال هفتگی بیت کوین و اتریوم (هفته اول بهمن)
نمودار روزانه ETH/USDT.

شیب رو به بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱،۴۸۳ دلار) و قرار داشتن RSI در منطقه اشباع خرید، نشان می‌دهد که مسیر صعود با کمترین مقاومت مواجه است. افزایش و بسته شدن کندل قیمتی بالای ۱،۶۸۰ دلار، می‌تواند مسیر را تا صعود به سمت ۱،۸۰۰ دلار هموار کند. این سطح ممکن است دوباره به عنوان یک مقاومت عمل کند، اما اگر گاوها اجازه ندهند قیمت در طول عقب‌نشینی بعدی به زیر ۱،۶۸۰ دلار سقوط کند، احتمال افزایش قیمت تا ۲ هزار دلار بیشتر می‌شود.

در مقابل، اگر قیمت از سطح فعلی پایین بیاید و به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه سقوط کند، این دیدگاه مثبت در کوتاه مدت باطل می‌شود. در چنین شرایطی، جفت ETH/USDT می‌تواند برای مدتی در محدوده ۱،۳۵۲ دلار تا ۱،۶۸۰ دلار باقی بماند.

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments