بیت کوین رکورد شکست | آلت کوین‌ها به دنبال آن!

زمان مطالعه: 4 دقیقه

در ۲۴ ساعت گذشته، بیت کوین (BTC) توانست بالاترین رکورد قیمتی خود در طول تاریخ، یعنی ۵۲،۶۰۰ دلار را در صرافی بیت استمپ (Bitstamp) ثبت کند.
پیتر برانت (Peter Brandt)، یکی از معامله‌گران و تحلیل‌گران مشهور ارزهای دیجیتال، روند صعودی بیت کوین را به صورت یک «صعودی سهمی» توصیف کرده است. به گفته تحلیل‌گران، این چهارمین صعود سهمی بیت کوین در تاریخ ۱۲ ساله آن است.
در زمان انتشار این خبر، بیت کوین با قیمت ۵۱،۲۰۴ دلار معامله می‌شود که طی هفته گذشته، بیش از ۱۱ درصد رشد داشته است.

نمودار کندل ۴ ساعته قیمت بیت کوین در صرافی بیت استمپ.

در حال حاضر، بیت کوین با بازار ۹۵۸ میلیارد دلاری خود، هشتمین دارایی برتر جهان از لحاظ ارزش بازار است.

۱۰ دارایی برتر جهان از لحاظ ارزش بازار| بیت کوین در جایگاه هشتم.

مایکرواستراتژی به دنبال خرید ۹۰۰ میلیون دلار بیت کوین دیگر!

پس از انتشار اطلاعیه روز سه‌شنبه مبنی بر این که شرکت هوش تجاری مایکرواستراتژی (MicroStrategy) قصد دارد ۶۰۰ میلیون دلار بیت کوین (BTC) دیگر را از طریق فروش بدهی‌های قابل تبدیل به سهام خریداری کند، این شرکت ۳۰۰ میلیون دلار دیگر را نیز به این مبلغ اضافه کرد.
به گفته مایکرواستراتژی، این شرکت ۹۰۰ میلیون دلار بدهی‌ قابل تبدیل به سهام را که سود آن در سال ۲۰۲۷ میلادی پرداخت خواهد شد، طی یک عرضه خصوصی به خریداران سازمانی واجد شرایط می‌فروشد. طبق برآوردهای این شرکت، درآمد حاصل از این فروش تقریبا ۸۷۹ میلیون دلار خواهد بود. با این حال، اگر خریداران اولیه از گزینه خرید بدهی‌های اضافی استفاده کنند، این رقم ممکن است به یک میلیارد دلار نیز برسد.
این شرکت هوش تجاری انتظار دارد که روز جمعه این عرضه متوقف شود و پس از آن، اقدام به خرید بیت کوین خواهد کرد.
ثبت رکوردهای جدید توسط آلت کوین‌ها!
در ۲۴ ساعت گذشته، تعدادی از آلت کوین‌های برتر بازار نیز با پیروی از رهبر خود، یک روند صعودی به خود گرفتند و موفق به ثبت رکوردهای جدید شدند.
در این میان، بایننس کوین (BNB) با یک رشد ۳۶٫۸ درصدی پیشرو است. این ارز دیجیتال که موفق به ثبت بالاترین رکورد خود در ۱۸۷ دلار شده، از تاریخ ۲۷ ژانویه (محدوده قیمت ۴۰ دلار) بیش از ۳۵۰ درصد رشد داشته است.

نمودار کندل ۴ ساعته قیمت ارز دیجیتال بایننس کوین.

از سوی دیگر، اتریوم (ETH)، آلت کوین برتر بازار نیز توانست وارد کانال ۱،۹۰۰ دلار شده و بالاترین رکورد تاریخی خود را در ۱،۹۲۶ دلار ثبت کند. علاوه بر این، ارزش بازار این ارز دیجیتال نیز برای اولین بار، از ۲۰۰ میلیارد دلار فراتر رفت.

نمودار قیمت و ارزش بازار ارز دیجیتال اتریوم.

با صعودی شدن روند قیمتی بیشتر ارزهای دیجیتال، ارزش کل بازار نیز به ۱٫۵۷ تریلیون دلار رسید. این شاخص از اواسط ماه ژانویه تاکنون بیش از ۷۰۰ میلیارد دلار افزایش یافته است.

وضعیت بازار ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments