بیت‌کوین در یک قدمی ۲۰هزار دلار!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

ارز دیجیتال بیت‌کوین (BTC) در تاریخ ۲۴ نوامبر توانست برای اولین بار در حدود سه سال گذشته، با یک افزایش ۷ هزار دلاری در طی یک ماه، از ۱۹ هزار دلار فراتر رود. در حال حاضر، بزرگترین ارز دیجیتال بازار با بالاترین قیمت تاریخی خود در ۱۷ دسامبر سال ۲۰۱۷ میلادی، یعنی ۱۹،۷۸۳ دلار فاصله‌ی چندانی ندارد.

در زمان انتشار این خبر، بیت‌کوین با قیمت ۱۹،۲۰۳ دلار معامله می‌شود که نسبت به ۲۴ ساعت گذشته، ۴٫۰۷ درصد رشد داشته است. این افزایش قیمت بیت‌کوین، پس از شکسته‌شدن سطوح مقاومتی ۱۷ هزار دلار و ۱۸ هزار دلار در هفته‌ی گذشته رخ می‌دهد.

نمودار قیمت و ارزش جاری بازار بیت‌کوین در ۲۴ ساعت گذشته.

بر اساس اطلاعات ارائه‌شده توسط وب‌سایت کوین‌‌مارکت‌کپ (CoinMarketCap)، ارزش جاری بازار بیت‌کوین نیز توانست در هفته‌ی جاری به حدود ۳۵۶٫۲۵۱ میلیارد دلار، بالاترین سطح خود در طول تاریخ برسد.

روز جمعه، ۲۱ نوامبر، ریک ریدر (Rick Rieder)، مدیر ارشد سرمایه‌گذاری در شرکت بلک‌راک (Blackrock)، اعلام کرد که بیت‌کوین می‌تواند تا حد زیادی جای طلا را بگیرد، زیرا این ارز دیجیتال عملکرد بهتری در مقایسه با یک شمش طلا دارد.

گای هیرش (Guy Hirsch)، مدیر اجرایی ای‌تورو (eToro) در ایالات متحده، نیز اظهار داشت که بازار صعودی سال ۲۰۲۰ میلادی این ایده که «بیت‌کوین مانند حباب گل لاله است» را رد می‌کند، زیرا موج دوم خرید گل لاله هرگز اتفاق نیفتاد، اما بیت‌کوین همچنان با قدرت به روند صعودی خود ادامه می‌دهد. (جنون گل لاله اولین حادثه‌ی حباب اقتصادی و یکی از سه حباب اقتصادی بزرگ در تاریخ معاصر اروپا به ‌شمار می‌آید.)

به گفته‌ی هیرش، به‌دلیل ورود پلتفرم‌های محبوبی همچون پِی‌پال (PayPal) و کش‌اَپ (CashApp) به دنیای ارزهای دیجیتال، پذیرش بیت‌کوین توسط سرمایه‌گذاران خرده‌فروشی در مقایسه با سال ۲۰۱۷ میلادی بیشتر شده است. بنابراین، قیمت این ارز دیجیتال در آینده‌ای نه‌چندان دور می‌تواند از ۲۰ هزار دلار هم فراتر رود. هیرش پیش‌بینی می‌کند که این سرمایه‌گذاران خرده‌فروشی، عامل اصلی تحریک بازار و افزایش هر چه بیشتر قیمت بیت‌کوین خواهند بود.

به گزارش شرکت تحلیلی کریپتوکوانت (CryptoQuant)، با پیوستن روزافزون سازمان‌های بزرگ به جمع سرمایه‌گذاران بیت‌کوین و همچنین، عدم فروش بیت‌کوین‌های تازه استخراج‌شده توسط ماینرها، به نظر می‌رسد که روند صعودی قیمت این ارز دیجیتال همچنان ادامه داشته باشد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments